markri_39 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 hei. jeg skal ta teoriprøven, også må jeg øve litt på formler om bremseog reaksjonlengde. En formel er Bremselengden den er Fart x fart Dele på føre Hvordan kan jeg "måle føret"? Det skal visst være prosent eller noe for dette, er ikke helt sikkert, men er det noen her som kan hjelpe meg med det? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Bremsestrekning: Reaksjon+bremselengde. Det er ihvertfall det som stod i min lærebok. Fikk ikke noe spørsmål om det på prøven, men alle har jo forskjellig. edit: Ser nå at du ville vite hva som utgjør bremselengden, men det husker jeg ikke.. Er vel bare å lese i boka det? Endret 12. mai 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
markri_39 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Dessverre står ikke dette i teoriboka mi. lett over alt. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 "Underlaget har også betydning for bremselengden. Våt vei kan halvere veigrepet i forhold til tørr vei. Hvis veigrepet halveres blir bremselengden dobbelt så lang." Det er alt som står i min teoribok om bremsestrekning og føre. Lenke til kommentar
maxgreger Skrevet 25. mai 2010 Del Skrevet 25. mai 2010 hei. jeg skal ta teoriprøven, også må jeg øve litt på formler om bremseog reaksjonlengde. En formel er Bremselengden den er Fart x fart Dele på føre Hvordan kan jeg "måle føret"? Det skal visst være prosent eller noe for dette, er ikke helt sikkert, men er det noen her som kan hjelpe meg med det? Hei, Her står det en god del om bergning og kalkulering av bremselengder. http://toptona.com/bil/bremselengde.html Magnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå