Gå til innhold

Help til konfirmasjonsfotografering.

Anbefalte innlegg

Hei!

På torsdag skal jeg være "fotograf" i min kusines konfirmasjon.

De har fått vite at det er en amatør de får, men alternativet er min onkel sitt eos 350 på auto, med kronisk blits. Med den sammelikningen er jeg et godt alternativ :p

Jeg vil gjerne ta noen fine bilder, som de kan ha glede av senere og trenger noen råd.

Jeg skal ta gruppebilder inne og ute, noen enkle "portretter" og så de vanlige "familiebildene", da :)

Jeg har en D70s og et sigma 55-125mm f/3.5-5.6.

Jeg har også lånt en Sigma EF-530DG super (Canon!), som jo betyr at jeg har null automatikk.

Vil gjerne ha et lynkurs i hvordan jeg bruker den om noen kan hjelpe. Skal prøve å skaffe en som jeg får TTL på også, siden jeg har null erfaring med manuellblits.

Ellers lurer jeg på hvilket ommråde jeg bør holde meg på med tanke på blender, i de forskjellige settingene?

Har sjekket med D.O.F-kalkulator på nett, men noen pekepinner fra noen med erfaring hatte vært greit (spesiellt på gruppebildet).

Alle gode tips og råd mottas med STOR takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var en fin tråd om det i fjor.

Bare husk at du ikke er alene som fotograferer i kirken,så vær litt "frekk" for å få gode bilder og bruk blits da alle andre gjør det.Gå gjerne ut litt før preken er over så du får en fin posisjon til og fotografere konfirmantene når de kommer ut.

Tusen takk :)

Gikk ganske fint. Tok 600 bilder og fikk flere jeg var noenlunde fornøyd med :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...