sneipen92 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Mulig at jeg bare ikke forstår søkefunksjonen men fant ingen relevant treff, uansett: Jeg kjøper en iPhone med telenor abonnement nå. Problemet er bare at jeg ofte mister mobilene mine, så jeg tenkte jeg kunne tegne forsikring på den. Men Telenor tilbyr ikke forsikring til iPhone per dags dato, finnes det noen gode mobilforsikringer som er uavhengige av hvilke abonnement du bruker? Sneipen Lenke til kommentar
ompopo Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Skal ikke si for sikkert, men sto det ikke i VG i går at det var mye billigere å bare bruke reiseforsikringen din da den blir mye billigere og dekker mer enn en mobil forsikring som ofte kan koste opp til 25% av verdien på mobilen første året (noe som ofte kan være en god del av hva en reise/innboforsikring koster). Er ingen ekspert i dette og ser at artikkelen ikke er lagt ut på VG Nett enda, men kanskje det er noen andre her som har lest den artikkelen også? Edit: her er en liknende VG artikkel fra 2003, men den siste paragrafen gjelder jo enda den Endret 11. mai 2010 av ompopo Lenke til kommentar
jic Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Mulig at jeg bare ikke forstår søkefunksjonen men fant ingen relevant treff, uansett: Jeg kjøper en iPhone med telenor abonnement nå. Problemet er bare at jeg ofte mister mobilene mine, så jeg tenkte jeg kunne tegne forsikring på den. Men Telenor tilbyr ikke forsikring til iPhone per dags dato, finnes det noen gode mobilforsikringer som er uavhengige av hvilke abonnement du bruker? Sneipen Litt offtopic. Det var en emne om mobilforsikring til telenor for ikke så lenge siden, det var at forsikringen følger simkortet. Hva skjer i såfall hvis jeg har hatt Nokia/SE tlf med forsikring og går over til iphone, blir forsikringen automatisk sagt opp, ettersom de ikke dekker det? Noen som vet om hva som skjer? Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Mulig at jeg bare ikke forstår søkefunksjonen men fant ingen relevant treff, uansett: Jeg kjøper en iPhone med telenor abonnement nå. Problemet er bare at jeg ofte mister mobilene mine, så jeg tenkte jeg kunne tegne forsikring på den. Men Telenor tilbyr ikke forsikring til iPhone per dags dato, finnes det noen gode mobilforsikringer som er uavhengige av hvilke abonnement du bruker? Sneipen Litt offtopic. Det var en emne om mobilforsikring til telenor for ikke så lenge siden, det var at forsikringen følger simkortet. Hva skjer i såfall hvis jeg har hatt Nokia/SE tlf med forsikring og går over til iphone, blir forsikringen automatisk sagt opp, ettersom de ikke dekker det? Noen som vet om hva som skjer? Forsikringen blir værende. Men, hvis du hadde forsikringen før 1.juni 2009 (tror jeg det var), så gjelder den for iPhone. Hvis ikke så har du en ubrukelig forsikring Lenke til kommentar
Bonna86 Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Litt offtopic. Det var en emne om mobilforsikring til telenor for ikke så lenge siden, det var at forsikringen følger simkortet. Hva skjer i såfall hvis jeg har hatt Nokia/SE tlf med forsikring og går over til iphone, blir forsikringen automatisk sagt opp, ettersom de ikke dekker det? Noen som vet om hva som skjer? Det er helt riktig at forsikringen følger simkort, men iPhone er unntaket. Men riktig som Gyr0 sier, de som har hatt mobilforskring på iPhone før 1.juni 2009 får beholde den. Lenke til kommentar
BeachDumb Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Litt offtopic. Det var en emne om mobilforsikring til telenor for ikke så lenge siden, det var at forsikringen følger simkortet. Hva skjer i såfall hvis jeg har hatt Nokia/SE tlf med forsikring og går over til iphone, blir forsikringen automatisk sagt opp, ettersom de ikke dekker det? Noen som vet om hva som skjer? Det er helt riktig at forsikringen følger simkort, men iPhone er unntaket. Men riktig som Gyr0 sier, de som har hatt mobilforskring på iPhone før 1.juni 2009 får beholde den. Finnes det noe dokumentasjon på dette? Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Telenor har pr i dag ikke noen mobilforsikring for nye kunder som dekker iPhone. Det står i forsikringen de har at iPhone ikke omfattes av forsikringen. Men de som kjøpte iPhone og tegnet mobilforsikring før 1. juni 2009 har fortsatt sin forsikring. Det er ventet at telenor vil komme med en ny forsikring til høsten som dekker iPhone også. Les mer her: http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenester/sikkerhet/mobilforsikring/index.jsp Jeg kjøpte iPhone hos telenor og tegnet mobilforsikring før 1. juni 2009. Jeg har fortsatt forsikringen min og har benyttet den. iPhone som blir levert inn til reperasjon, blir ikke reparert, men en får en ny iPhone. Slik forsikringen var når jeg tegnet den så kostet den 25 kr måneden. Jeg var uheldig og klarte å knuse skjermen på telefonen. Fikk da en helt nye telefon. Når en ser hvor lett det er å skade telefonen, så er det lett å skjønne at en slik forsikring ikke lønner seg for Telenor eller det forsikringsselskapet de bruker. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Skumleste bare igjenom, så vet ikke om dette har blitt nevnt.. Men Telenor kommer med egen forsikring til iPhone til høsten en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå