Gå til innhold

Program for å fjerne ødelagte filer?


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei!

 

I overgangen til NAS, skifting av OS (fra OS X til Windows 7), med medfølgende flyttinger mellom HFS og NTFS disker sitter jeg igjen med mange filer som jeg ikke ønsker.. For det første er det alle skjulte filer i apple (thumbnails etc), i hver eneste mappe ligger det nye mapper med . foran mappenavnet. Disse ville ikke være det vanskeligste å fjerne selv, det er værre med "bildefilene".

 

Alle disse "bildefilene" har en understrek foran seg, og jeg vet ikke under hvilket steg i overgangen her de oppsto. I hver eneste mappe jeg har med bilder, er det like mange av disse filene, som det er av faktiske bilder. De tar 4kb per stykk.

 

Noen som har tips til program jeg kan bruke for å fjerne disse mappene, og eventuelt filene også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mappen med navnte "." er peker til mappen du er i. På samme måte som ".." er mappenivået over de mappen du er i. Jeg regner med at det ikke er mapper som heter ".xxxx" du mener?

Filnavn ala "_xxxxx.xxx" kan være entrier for å kunne håndtere korte (8.3) og lange filnavn.

Hva med å legge ut en skjermdump så vi ser hva du egentlig spør om?

Lenke til kommentar

Hei!

 

I overgangen til NAS, skifting av OS (fra OS X til Windows 7), med medfølgende flyttinger mellom HFS og NTFS disker sitter jeg igjen med mange filer som jeg ikke ønsker.. For det første er det alle skjulte filer i apple (thumbnails etc), i hver eneste mappe ligger det nye mapper med . foran mappenavnet. Disse ville ikke være det vanskeligste å fjerne selv, det er værre med "bildefilene".

 

Alle disse "bildefilene" har en understrek foran seg, og jeg vet ikke under hvilket steg i overgangen her de oppsto. I hver eneste mappe jeg har med bilder, er det like mange av disse filene, som det er av faktiske bilder. De tar 4kb per stykk.

 

Noen som har tips til program jeg kan bruke for å fjerne disse mappene, og eventuelt filene også?

 

Har jeg fulgt med godt på skolen, er det fordi det er minimums størrelsen på alt, da det er så stor hver blokk er på harddisken.

 

Hvis du ikke trenger noe på den, kan det funke å kjøpe killdisk, så skal alt være ok.

 

 

http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

 

Finner du BIOS-version, så må du trykke litt (sikkert noe selvfølgelig hva) så skrive "DEL-ALL-DATA".

Lenke til kommentar

Ikke interessert i å slette alle filer nei, men jeg gjorde et søk på bildefiler under 10kb, og slettet de. Ingen av mine originale bilder er så små. Kan være thumbnails osv fra tidligere som ligger der..

 

Anyway, var noen filer som også var oppført som 751 bytes, men kan godt hende de tok 4kb på disk uansett for alt jeg vet. Ble kvitt 28 000 filer :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...