etse Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hei. Jeg er ganske ny til det å kompilere filer med py2exe, og missliker det sterkt, men i noen tilfeller får jeg behovet for det. Jeg har prøvd å lese meg opp på temaet men har fått en feil som plager meg litt. Selve koden min består i hoved-sak av 2 filer. Den ene filen er selve scriptet, og den andre inneholder en av hovedklassene i scriptet. Hovedfilen: traffic-jam.py Include-fil: includes/cars.py Headeren i hovedfilen er satt opp slik: # Import and initialise import pygame, time, math, random, sys from pygame.locals import * sys.path.append(sys.path[0]+"/includes") from cars import * og jeg har nå tilgang til klassen cars, i filen cars.py. Alt fungerer helt utmerket som python-kode. Jeg prøver så å kjøre det gjennom et py2exe script, som gir ingen feilmeldinger from distutils.core import setup import py2exe import sys, os sys.argv.append("py2exe") origIsSystemDLL = py2exe.build_exe.isSystemDLL def isSystemDLL(pathname): if os.path.basename(pathname).lower() in ["sdl_ttf.dll"]: return 0 return origIsSystemDLL(pathname) py2exe.build_exe.isSystemDLL = isSystemDLL setup(console=['traffic-jam.py', 'includes/cars.py']) Har også prøvd: from distutils.core import setup import py2exe import sys, os sys.argv.append("py2exe") origIsSystemDLL = py2exe.build_exe.isSystemDLL def isSystemDLL(pathname): if os.path.basename(pathname).lower() in ["sdl_ttf.dll"]: return 0 return origIsSystemDLL(pathname) py2exe.build_exe.isSystemDLL = isSystemDLL setup(console=['traffic-jam.py']) Når jeg nå prøver å starte programmet får jeg opp No mulde named "cars". uansett hvilken av de 2 jeg prøver å kjøre. Noen som kan forklare hva som kan være feilen? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Prøv Pygame Package Builder http://www.moviepartners.com/blog/utilities/ppb/ Har brukt gui2exe en del. Denne fungere fint sammen med wxpython,som jeg bruker til det meste jeg gjør med gui. Bruker inno-setup + upx dette gjør at størrelsen også blir bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå