kbotnen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hei, Jeg har to databaser hvor jeg skal flytte data fra den ene til den andre. Feltnavn og IDer er ikke like, men jeg vet at de fleste oppføringene har lik epost adresse i begge databasene. Det jeg er ute etter er å bruke epost adressen som en unik nøkkel for å overføre dataene. pseudokode: for alle epost adresser i database_A, søk database_B etter epost_A=epost_B; if true (map data fra A til B); Noe slikt. Det jeg lurer på er om det finnes noen GUI tools som kan hjelpe meg med denne "mappingen"? Evt om noen har en ide til hvordan jeg kan løse det sånn rent praktisk v.h.a programmering? Jeg har vurdert å dumpe en og en kolonne fra database_A og sette inn i database_B, men da trenger jeg å kunne gjøre en "if epost_A == epost_B, INSERt". Er litt i beit her. Tips mottas med takk For ordens skyld, det er to mysql databaser det er snakk om her. -K- Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 14. mai 2010 Del Skrevet 14. mai 2010 Du bruker CASE WHEN http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/case-statement.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå