Gå til innhold

Objektiver fra USA D5000

Anbefalte innlegg

Har en bror som studerer i USA, og i forbindelse med sommeren tenkte jeg han kunne handle litt for meg.

Kjøpte nettop D5000 med 18-55VR, er kjempefornøyd med det. Men syns jeg må benytte sjansen når han kommer hjem.

Har fått tips om 50mm, 85mm, vidvinkel og tele. Det som står høyest på lista er 50mm og tele. Har sett litt rundt og funnet:

50mm Tror dette skal dekke behovene mine.

55-200mm Tenker å se ann behovet, hvis jeg ønsker et bedre kan jeg alltids selge og kjøpe ett bedre.

Siden D5000 ikke har fokusmotor er det viktig for meg å ha AF-S.

Uavhengi av hvilke objektiver jeg ender opp med lurer jeg på dette med evt. garanti og reklamasjon, ser at noen av objektivene er "nordisk" utgave. Hva vil dette si?

Har også sett litt på stativ, ikke ute etter noe profft, men ett som gjør jobben. Dette ser lovende ut, har søkt litt rundt og det får gode kritikker i utlandet. Noen har som har prøvd det?

Noen som vet om noen billige og greie nettbutikker, som er til å stole på, over dammen?

En siste ting, til nå har jeg kun sett på Nikkor objektiver, men hvordan er Sigma eller andre til sammenlikning?

Takker for alle innspill.

Endret av ombay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har særdeles gode erfaringer med BHphotovideo.com.

Du mister norsk reklamasjonsrett, som kan være greit å ha dersom objektivet plutselig skulle svikte.

50mm er en finfin portrettbrennvidde til D5000 og kamera med tilsvarende sensor. Skal objektivet brukes til litt mer generell fotografering blir brennvidden for stor etter min mening. Da er Nikon 35mm f/1.8 en mer aktuell kandidat.

Angående 55-200mm VR så er det en særdeles snerten og god telezoom. 70-300mm VR er veldig stor i forhold (og den er heller ikke fryktelig stor til telezoom å være). Mener å ha sett 55-200mm VR til 1495,- (*) på JapanPhoto. Kan prisene i statene matche det?

* Var visst uten VR til 1499 kr. Med VR får du dog til 1784 kr.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Takker for alle innspill, blir nok kanskje også en vidvinkel eller 35mm også.

Er nok noe i det Andreasfe sier om hvor mye det er å spare, men skal undersøke det nærmere.

Er det noen som har opplevd at Nikkor objektivene plutselig skulle svikte?

For min del tror jeg nok det heller er brukeren/bruken som får objektivet til å svikte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...