Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Kjæresten min har planer om å kjøpe seg en mini pc og hun har sett en god del på Samsung N150, hun har spurt meg om hjelp til å sjekke denne datamaskinen, men siden jeg ikke har så utrolig mye peiling på dataer har jeg valgt å poste denne tråden her.

Hun tenker å bruke datamaskinen til å blogge på og til å redigere bilder i Gimp og mitt spørsmål er da, vil denne dataen funke til dette?

Mvh, Lunchox :)

Btw, her er en link til dataen: http://www.elkjop.no/product/data/mini-pc/SAMNPN150PINK/samsung-n150

Endret av lunchbox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funke vil den nok. Det er ingen maskiner i den klassen som er ment å brukes til litt tyngre ting som bilderedigering, office etc. men det antar jeg dere er klar over.

Hvis hu har penger nok så er den klare anbefalingen å bevege seg opp ett hakk til de første maskinene med 2 kjerne prosessorer og dedikert grafikk, de er mye bedre egnet til allround bruk som f.eks de tingene jeg nevnte over. De ligger på priser fra 3200-5000 sånn ca.

Lenke til kommentar

Tror den skal holde i massevis for kjæresten din. Om hun skal blogge litt og drive med småredigering er det i mitt syn ikke trang til å gå opp til de større tokjernene. De bruker mer strøm og blir varmere enn de små, noe som i min erfaring er mer ubehagelig å jobbe med om man er "på farten".

Hos Call Norwegian selges Samsung X120, en mindre men kraftigere PC, som scorer veldig høyt i diverse tester til en fin pris. Du finner den her: http://www.callnorwegian.no/no/Produktoversikt/PC-med-abonnement/Mobilkontor-PC/ Det er også noen lenker videre til tester på den siden.

Om hun trenger mobilt bredbånd selger forresten Call Norwegian også en N150 mini PC med mobilt bredbånd.

Lenke til kommentar

Takk for all hjelpen så langt :)

Jeg tror faktisk hun har ombestemt seg i forhold til å kjøpe seg en Samsung for nå har hun tydeligvis lyst på en Asus eee1005pe, er det noen som har noen formeninger om denne dataen?

Mvh Lunchbox :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...