pink Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Heisann. Jeg har fått i oppgave å kjøpe til vår unge sønn hans første speilreflekskamera. Jeg tenkte å starte litt forsiktig fordi han er fullstendig nybegynner på dette og jeg vet ikke hvor lenge han har det før det blir forlatt ett eller annet sted. Dessverre er også jeg helt grønn innen det tekniske i foto. Spør da dere om hvem av disse to (Canon - Nikon) som ville være det beste kjøpet. Takker for svar! Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Du kan ikke bomme uansett hvilken kamera du kjøper,alle speilreflekskameraer i dagens marked er gode,spesielt nybegynnerkameraer har tilnærmelsesvis lik kvalitet. Det er anbefalt og kjøpe et kid med stabilisering,enten i huset eller i objektivet. Du burde også tenke på at et speilrefleks krever mer av fotografen en et kompaktkamera,så en viss opplæring burde man ta for å kunne optimalisere bruken.Faktisk så kan bilderesultatet bli bedre på et godt kompaktkamera en et speilrefleks hvis man ikke forstår bruken,spesielt på dybdeskarphet og fokuspunktet. Du kan begynne med og lese litt i guiden for nybegynnere,og du kan også sjekke prisguiden angående pris/merke. Hvis dette fenger oppkommet kan han få mye vettug informasjon og tips her for og lære mer angående fotografering. Lenke til kommentar
fcuk_IT Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hvis brukervennligheten for nybegynnere er like mangelfull på 1000D, som det er på 550D, så må jeg nesten anbefale D3000. Nikon har et system hvor man til enhver tid kan få opp hjelpetekst til ett hvert menypunkt ved å trykke på "?"-knappen. Videre har D3000 gode grafiske menyer spesiellt beregnet for nyebegynnere som forklarer godt hva som foregår. Lenke til kommentar
pink Skrevet 15. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2010 Tusen takk for svar. Beklager forresten mitt sene svar. Etter og ha lest det dere skriver har jeg kommet til at Nikon D3000 kanskje ville være det beste for sønnen. Når det gjelder det å lese seg opp og trene på fotografering så er jeg selvfølgelig enig. Det var en av grunnene til at jeg ikke ville gå noe dyrer med kamera fordi det er en viss fare for at kameraet blir liggende i en skuff om en stund. Ser jeg at han liker denne hobbyen får jeg etter en stund oppgradere litt. Min oppgave i dette får bli å lese meg selv opp og vise han alle muligheter som finnes i dette. Kanskje dette vil oppmuntre han når (hvis) han går lei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå