camillaen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Så har jeg strøket på lappen Fikk en skikkelig hyggelig kvinnelig sensor. Noen Bergensere som kan kommentere denne ruten og si om den er normal?? Fra spelhaugen rett over rundkjøringen til de hyggelige småveiene der. Kjørte til rett etter oasen(dag hammerskjolds vei) Måtte der rygge rundt en sving, godt stykke nedover veien og deretter rygge inn på parkeringsplass. Deretter var det å fortsette på småveier helt opp til kronegården. Så var det derfra nedover melkeplassen og så til sentrum og jernbanestasjonen. Der måtte jeg snu. Derfra kjørte vi tilbake igjen og reting åsane. Kjørte til gamle bergen, der måtte jeg kjøre inn og ned for å snu. Så ut på hovedveien(som ikke er lett med mange biler). Kjørte retning eidsvågsneset, snudde med NHH og kjørte inn på motorveien igjen. Så var det tilbake til spelhaugen. Etter alt dette så strøk jeg på ikke miljøhensiktsmessig kjøring. Holde klutchen for lenge inne ved giring og at jeg hadde valgt feilt sted å snu(det var ikke forbudt). Hun synes også at jeg så for mye der jeg hadde vikeplikt og så for mye i blindsonen(nok med et kjapt blikk)..... Det jeg lurer på er hvor dere andre måtte kjøre og hva dere synes om ruten min.? Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Tipper at hun har strøket deg fordi flere faktorer, som du også beskriver, talte for at du samlet sett ikke utførte prøven godt nok til å få førerkort. Førerprøven beror ikke bare på antall feil, men også på en helhetsvurdering. Når det gjelder rute ser jeg ingen problemer med denne, selv om jeg strengt tatt ikke er like godt kjent alle steder. Valg av rute skal ikke ha noe å si for om du består eller ikke, når du har førerkort kan du tross alt kjøre på alle veier. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Dette var leit å høre Det kan ha vært at du var uheldig med sensor. Hvordan var stemningen i bilen? Snakket dere sammen? Hvordan følte du det gikk? Hun synes også at jeg så for mye der jeg hadde vikeplikt og så for mye i blindsonen(nok med et kjapt blikk)..... At du ser der du har vikeplikt er jo viktig. Er heller på forkjørsvei du kan se mindre (men selvsagt være obs på at tullinger kan komme i din vei). Hvor mange blikk (hvor lenge/hvor mange ganger) så du i blindsonen f. eks ved feltskifte? Det holder med ett raskt blikk ja. Lenke til kommentar
Hunter147 Skrevet 13. mai 2010 Del Skrevet 13. mai 2010 Kjørte nøykaktig samme rute som deg, og hadde kvinnelig sensor. Og strøk Jeg strøk fordi jeg ikke hadde god nok flyt i kjøringen. Urettferdig etter min mening. Hadde ingen vikepliktsbrudd, ingen feil ved fotovergang. Hun skrøt også mye at jeg hadde godt blikk bruk, og var god til å løse sitasjoner. Så oppsummert ble det slik; Du er veldig flink å kjøre, men får ikke lappen alikavell. Har ny oppkjøring i morgen og kan ikke akuratt si at selvsikkerheten er på topp Lenke til kommentar
camillaen Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Håper det gikk bra på oppkjøringen. Det fine er at man ikke får henne igjen. jeg satt med samme følelsen. Var sikker på at jeg kom til å få lappen. Gikk skikkelig i kjelleren. Vanskelig å forbedre seg når man ikke har fått noen konkrete feil å jobbe med. Det inntrykket jeg fikk av henne var også at jeg var på vippen, noe så irriterende... Overskriften min var også ikke god nok flyt i kjøringen. Læreren min ble skikkelig sint på at jeg strøk på det jeg gjorde, har aldri hatt problemer med noe av det jeg fikk stryk på. Læreren var også uenig med ruten og synes den hadde for få pauser mellom de vanskelige elementene. Toppris: Jeg så en gang ved feltskifte, men gjerne for lenge. Litt av grunnen var at det var mange biler. var nok uheldig med sensor, vet at de har prøvd å få henne sparket i veldig mange år nå. Som kjørelærer sa, der tapte du lotteriet...... Lenke til kommentar
Brv Skrevet 17. mai 2010 Del Skrevet 17. mai 2010 Er selv drosjeeier i Bergen og er godt kjent i Bergensområdet, og vet hvordan man skal kjøre. Denne sensoren høres ut som meget streng. Det er jo de grove feilene dem skal trekker deg for. Hvis du ikke hadde noen vikepliktfeil eller fotgjengefeil, skal ikke flyten gjøre at stryker. Høres merkelig ut, få en annen sensor neste gang. Får du håpe:D Lykke til viderer med oppkjøring . Har forresten hørt om denne kvinnelige sensoren, det er visst mange som har strøke på hun. Naboen min som tok oppkjøring i fjor fikk henne og strøk, og han var GANSKE god å kjøre. Underlig, Normalt sett kjører vell man til Paradis, motorveien. Også mnage kjører via loddefjord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå