Lysnes Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg er rett å slett DRIIIT lei av windows! Jeg har fått tak i 3cd'r med RedHat 8.x Hva burde jeg instalere `? - Grafisk skrivebord eller ikke? etc etc etc`? Tillegsprogrammer? Fortell meg ? :> ' Har en brukbar maskin ! '2.13Ghz AMD '512mb DDR '240 gb HDD 'GForce 4 '++++ * Vill ha Linux, men kan nesten ingen ting :/ Lenke til kommentar
Aerocker Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg er rett å slett DRIIIT lei av windows! Jeg har fått tak i 3cd'r med RedHat 8.x Hva burde jeg instalere `? - Grafisk skrivebord eller ikke? etc etc etc`? Tillegsprogrammer? Fortell meg ? :> Installer alt så ser du hvordan det er(default desktop-oppsett eller noe?). Så kan du heller installere litt mindre en annen gang når du forstår hva ting er for noe. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg kan anbefale VM-Ware. Virtual Machine.... Det er ypperlig til slikt. Da installerer du det som om det hadde vært en annen maskin du så på skrivebordet ditt, og du merker det ikke i det hele tatt. Man starter det fra windows, og du kan gå inn og ut av det så mye du vil... Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 I RedHat kan du jo også fjerne ting som ble installert under installasjonen. Det kan være lurt å eksperimentere Lenke til kommentar
Lysnes Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Okei ! Da kjører jeg full pakke i noen uker, og tar heller og reinstallerer systemet etter at jeg har lært litt på egen hånd ! Takk for hjelpen ;o) Er vell ikke tilbake her på hardware før linux maskina virker *bibi alle sammen, takk takk =) Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Og jeg kan love deg at din beste venn de neste ukene kommer til å være www.google.com og forum.hw.no... Les FAQ'en her på forumet så slipper du å spørre om ting som allerede er besvart, MEN ikke vær redd for å spørre, det er jo derfor vi har dette forumet!! Har selv fått god hjelp herifra!! Lykke til! Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Hvis du absolut skal ha RedHat, så burde du laste ned RH 9 som er vesentlig mye bedre enn 8. Mandrake og SuSE er etter min mening mye bedre enn RH, og jeg syns heller du burde gå for en av disse. SuSE installasjonsguide finner du her... Lykke til :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Hvis du absolut skal ha RedHat, så burde du laste ned RH 9 som er vesentlig mye bedre enn 8. Mandrake og SuSE er etter min mening mye bedre enn RH, og jeg syns heller du burde gå for en av disse. Har ikke prøvd verken Mandrake eller SuSE, så jeg skal ikke uttale meg noe om dem, men jeg tror egentlig at en nybegynner gir blaffen i om RH9 går litt fortere enn v8.Alle de tre distroene som er nevnt, er, så vidt meg bekjent, svært brukervennlige, og det er vel stort sett det som trengs når man prøver Linux for første gang... Men hvis Lysnes kanskje skal ha denne distroen en stund, så kan det jo være greit å satse på noe som er litt raskere osv., så det er sikkert ikke så dumt med Mandrake eller SuSE, heller EDIT: Du har jo nok av diskplass, så et alternativ kunne jo være å legge inn flere distroer... Lenke til kommentar
Mapzta Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Console blir vel litt kjedelig i lengden. Linux er mye mer enn commands vet du. Uten grafisk desktop så tør jeg påstå at du er litt inneklemt. Lenke til kommentar
nander Skrevet 14. juni 2003 Del Skrevet 14. juni 2003 Etter å ha prøvd RedHat, Suse og Mandrake, har jeg bestemt meg, som temmlig fersk, å satse på Mandrake.... og forsåvidt også Gnome over KDE... men det var et tøft valg lykke til i valget! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå