bubba96 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hallo Eg har plutseleg interesert meg for 2. verdenskrig Spesielt D-day Eg har søkt litt på YouTube, der er nesten bare tegnefilmer og sånn:( Eg har lakt merke til at det er veldig mange tegnefilmer fra Omaha beach. vet dere hvorfor akkuratt den stranda var så viktig?? Vet dere om en film basert på den sanne krigen ( helst D-day)?? Mvh: Bubba Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Av miniserier kan du Band of Brothers, det blir som en veldig lang film, veldig bra, du kan se The Pacific, den handler om amerikanernes kamp om stillehavet. Av filmer finnes det mange, gå på imdb.com og velg sjanger "war", da finner du mange filmer ..... Omaha beach var en av strendene amerikanerne landet på, her ble det drept veldig mange da artilleri hadde bommet på strand forsvaret til tyskerne. Der britene landet var det ikke like mye motstand, så det var ikke like mye som "skjedde" der, derfor er det mindre "kjent" ...... Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) The Longest Day handler bare om D-day, ikke en av mine topp favoritter, men god nok og full av kule skuespillere. Jeg gir den 7/10, på IMDb har den 7.8 så mange har likt den mer enn meg. Den beste krigsfilmen som foregår i WW2 er: Das Boot Endret 11. mai 2010 av Crinderman 1 Lenke til kommentar
Szir0 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Den beste krigsfilmen jeg har sett er en ny film som heter Defiance. Du kan lese mer om den her: http://truestorymovie.com/truemoviestorydefiance.htm Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Saving Private Ryan viser Omaha Beach / D-Day. Lenke til kommentar
Lommebok Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Av miniserier kan du Band of Brothers, det blir som en veldig lang film, veldig bra, du kan se The Pacific, den handler om amerikanernes kamp om stillehavet. Av filmer finnes det mange, gå på imdb.com og velg sjanger "war", da finner du mange filmer ..... Omaha beach var en av strendene amerikanerne landet på, her ble det drept veldig mange da artilleri hadde bommet på strand forsvaret til tyskerne. Der britene landet var det ikke like mye motstand, så det var ikke like mye som "skjedde" der, derfor er det mindre "kjent" ...... Anbefaler Band of brothers! En utrolig bra serie! Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 enemy at the gates, letters from iwo jima, the thin red line, the heroes of telemark. beste er nok saving private Ryan fra D dagen. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 Saving private Ryan er jo veldig bra da! Anbefaler på det varmeste at du ser den, og om du har sett den anbefaler jeg deg fortsatt å se den igjen! Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. mai 2010 Del Skrevet 22. mai 2010 (endret) Som andre tidligere har nevnt; Band of Brothers. En av de beste seriene som er laget. Sett den flere ganger, og er like spennende hver gang! http://www.imdb.com/title/tt0185906/ Score: 9,6/10 sier sitt. Endret 22. mai 2010 av Quote Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 26. mai 2010 Del Skrevet 26. mai 2010 Ikkje så mykje D-dag, diverre: L'armée des ombres Idi i smotri Stalingrad Patton Lenke til kommentar
thadon Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) I samme sleng kan du også se Talvisota og Tutematon Sotilas. Handler om den finsk-russiske vinterkrigen. Knallfilmer begge to. EDIT: Voskhozhdeniye er også knall. Endret 27. mai 2010 av thadon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå