Gå til innhold

Trenger tips til navn på spillkarakter

Anbefalte innlegg

Jeg driver for tiden og lager et plattformspill alá Metroid og Castlevania i Game Maker 8. Plottet går ut på at Påskeharen har rappet påskeeggene, så du må hente dem tilbake. Joda, det høres tregt ut, men Castlevania dreier seg jo kun om å kverke Dracula, og Metroid er ikke stort bedre. Men trenger vi mer enn det? :)

Uansett, jeg trenger et navn på hovedpersonen. Det er en kylling, men jeg er ikke sikker på om det er en mannlig eller kvinnelig kylling. Godt mulig blir det to kyllinger man kan velge mellom i starten av spillet. Jeg har laget en liten demo av selve motoren og hovedpersonen, så dere får en idé om hva jeg egentlig er ute etter. Jeg prøvde å lage en i fraps, men en liten film på 30 sekunder ble på 142MB. I stedet brukte jeg digitalkameraet. :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

18+ pga et navn? Seriøst? Men på den annen side blir det gitt ut gratis når det er ferdig, så det blir neppe noen aldersgrense på det.

Gjerne send inn flere navn, og jeg tar selvsagt imot idéer til ting vi kan gjøre i spillet også. Om jeg velger navn og idéer vil dere bli listen i credits.

Lenke til kommentar

Glømte ein ting tidlegere. Etter eg såg angrepet, tenker berre eg Sonic boom!... Takke vere det klippe fekk eg songen på hove fra gammle Sonic serien!

Kanskje lage gi ein av characterene i story med lignende "ability" som Sonic? Kun ein ide

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Sonic er tøff, han. :)

Angående spillet har jeg bestemt meg for hvordan det skal bli. Vi har ti brett med tyve påskeegg i hvert. Vi må samle ti egg for å åpne opp bossen, og banke ham/henne/det/dem for å gå videre til neste brett. Dette fortsetter helt til man har fått 100 egg (ti i hvert brett) og kverket sistebossen. Men som jeg sa er det 20 egg i hvert brett. Vi får en bonus når vi har samlet ti egg (ti, tyve, tretti osv) som ekstra helse, bedre skjold, bedre våpen og så videre helt opp til 100 egg.

De ti siste eggene i hvert brett er helt valgfrie. Du må samle ti egg i hvert brett, så det er ikke mulig å samle tyve i første brett og hoppe over det andre. Derimot vil du som sagt få en liten bonus ved hvert tiende egg du samler, opp til 100 egg. Men fra egg nr 110 vil du få en langt bedre bonus for hvert tidende egg. De første hundre eggene vil la deg gå fra brukbar til ganske kraftig, men de neste hundre vil ta deg fra ganske kraftig til terminator. Eller Chickinator. :p Vi snakker svært kraftige våpen, veldig bra skjold, veldig bra helse og så videre. Klarer du å finne alle eggene vil den siste bossen i det vanlige spillet (den du får etter 100 egg) være ren plankekjøring.

Det er selvsagt ikke så lett. De første ti eggene i hvert brett vil være greie å få tak i i de første brettene, men etterhvert vil det bli betydelig vanskeligere. Dessuten er det de siste ti eggene. Noen vil være enkle nok å få tak i, mens andre kan man slite ganske mye med. I tillegg vil det være to spillbare karakterer på en gang, så man kan velge hvem man vil spille som når man vil. Tenk Lost Vikings. Begge to vil kunne sloss, og begge to vil kunne samle alle eggene de trenger i hvert brett og kverke alle bossene. Men de vil også ha en del unike egenskaper, så vil du ha alle eggene må du spille som begge to. For eksempel kan et egg være gjemt høyt oppe i en sjakt, så man blir nødt til å klatre opp veggen for å nå det. Det kan bare en av dem. Spiller du som den andre vil du ikke få tak i egget. Det igjen gjør det enda vanskeligere å få tak i eggene, siden det ikke alltid er logisk, og du ikke engang aner om den du spiller som kan få tak i deti første omgang. Kanskje de til og med må samarbeide. :)

Btw når det gjelder navn har jeg tenkt på Cluck The Chickminator og Swack the Swashbuckler. :) Eller kanskje Nina the Ninja. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...