Nebuchadnezzar Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Har lest litt rundt på nettet om det å forandre søvnmønsteret. Everyman/Uberman. (Veldig lett å google) Jeg har ikke tenkt å fortsette med dette i lang tid, men hadde vært artig å prøve en periode slik at jeg får gjort en god del mer ting enn vanlig. Et par spørsmål som jeg håper noen kan svare på 1. Når bør jeg ta lurene ? Skal være 6stykker på 20 minutter. 2. Hvor mye mer enn vanlig bør jeg spise for å holde formen, er 60kg og ca 178-180. 3. Kan jeg trene samtidig som dette, alla to ganger annenhver dag? 4. Tror jeg har 5 uker på meg, er dette nok tid til å tilpasse seg? 5. Er det mulig å ha en variant av dette når man går på skole? (Sove 3timer om natten, også ha 3lurer på dagen) 6. Noen som har noen andre innspill ? Lenke til kommentar
Fradrik Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Dette merker jeg at jeg vil lære mer om. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 http://www.dinside.no/842225/lite-sovn-%3D-tidlig-dod 1 Lenke til kommentar
KoR Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 http://www.dinside.no/842225/lite-sovn-%3D-tidlig-dod legendarisk responspost Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Men ikke tro folk bryr seg om det. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Orker ikke skrive så mye her, men du kan bare lete litt rundt på nettet. Det du skriver er at det er helseskadelig med for lite søvn. Men typen søvn det her er forsket på er monosøvn, altså at du bare sover en gang om dagen. Slik jeg ser det er det ikke blitt gjort nok eller grundige studier av polyfasesøvn. Altså der du sover flere ganger i korte intervaller. http://www.supermemo.com/articles/polyphasic.htm Beste kilden jeg fant som mot argument. Er flere som sier at dette går helt fint, og lurer heller på hvordan jeg skal gjennomføre dette i en kort periode. Kan godt forstå at det å sove 2timer om dagen, resten av livet ditt er helseskadelig. Men i to skarve måneder, tror jeg virkelig ikke at det har noe særlig negativ effekt. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg vil tro det er ugunstig, både på kort og lang sikt. Man får et vanvittig etterslep, og hjernen vil fungere på en annen måte mens det står på. Kanskje til og med etter prosjektet er ferdig. Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Har selv vurdert dette, men har aldri kommet i gang med det. Etter hva jeg har forstått, får man 2 timer REM-søvn i überman sleep schedule, og i en vanlig 8-timers søvn på natten får man 1.5 timer REM-søvn. Jeg vet derimot ikke om REM-søvn er det eneste man er ute etter når man sover. Skal følge med på denne tråden, håper på å få prøvd dette ut selv i en måned eller to. edit: Uten å ha lest gjennom kildene til den artikkelen som ble linket til tidligere, tror ikke jeg de har tatt med disse søvn-rytmene som det er snakk om her i testene sine. Endret 12. mai 2010 av Vycan Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Problemet er at man ikke vet nok om søvn til å vite om dette er bra. Tenåringslekmenn på internett skal man ta med en jævlig stor klype salt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå