Sanne Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Håper noen kan hjelpe meg her for dette er jeg helt grønn på Skal innstallere apache og php på min maksin. En w2k. Apache innstalleres helt fint. Lastet ned php med der ser det ut som det mangler endel .dll filer....? Bl.a. php4apache2.dll og php4ts.dll. Hvor finner jeg disse filene? Takk for hjelp Lenke til kommentar
nomore Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 så vidt eg husker så finnes det to alternativer til Windows. ene pakken er en msi-installasjonspakke, som eg aldri har fått til å fungere. det andre alternativet er ei zip fil med alle filene i. eg kan huske å ha lest en gang, at dersom du får problemer så skal du hente ned den sistnevnte pakke og legge den over "c:php". problemet skal da være borte. dette har eg gjort de gangene eg har hatt problemer, og det har virket. ps: apache og php på windows har i mine øyne vært det samme som sprit i øl, sprit fungerer godt, men med øl så orker du bare ikke å drikke det. apache og php er best(synes eg), men på windows fungerer det sjeldent. så dersom du har muligheten, bruk linux til dette. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg har bare gode erfaringer med Apache, php og windows. Brukte FoxServ. En Genail pakke som letter jobben for deg. Prøv den ! Og: Kjørte en webserver (apache) med php og masse annet i WinXP Pro med SP1 i over 944 timer ! Uten stopp ! Det klikket aldri... Maskinen var forresten P3 733mhz, 128 mb sd ram. Lenke til kommentar
Sanne Skrevet 13. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2003 Ja, Linux chadde vært artig å prøve. Har bare ikke turt å begi meg inn på det ennå. Finnes det noen gode turtorialer for innstalalsjon og oppsett på det for en helt nybegynner? Og hvilken Linux skal man bruke? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 13. juni 2003 Del Skrevet 13. juni 2003 Jeg lastet ned PHPTriad. Etter installasjon puttet jeg inn riktig emailaddresse i config fila, startet Apache fra Startmenyen og så MySQL. La filer i htdocs folderen og så fungerte alt. Herlig pakke. Har aldri fått FoxServ eller vanlig Apache (Altså å laste ned Apache fra hjemmesidene dems og installere PHPH på den. For Apache følger jo med i PHPTriad seff) til å vise PHP riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå