Gå til innhold

Hvorfor eldes hun ikke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, mye bedre vi alle er babier hele livet å krabber rundt uten å kunne mate oss selv.

Jeg regner med at hun har en eller annen kjip feil som fører til at hun dør av en eller annen drastisk skade på kroppen i en ung alder. De færeste med så drastiske forskjeller fra normale mennesker blir gammle.

Hjernebløding, hjerte feil, lunge feil, nyre feil osv, er nok det som tar liver hennes lenge før hun blir kronologisk gammel

Det står jeg også i artikkelen(som jeg ikke leste ferdig før nå) at hun har fått slåss og slike ting.

Så nei, hun kommer ikke til å leve evig, hun kommer til å dø lenge før noen av oss.

Lenke til kommentar

I teorien er ikke udødelighet umulig, heller ikke evig ungdom.

Dessverre for oss så er det "innebygde" aldringsprosesser i våre celler som gjør at vi eldes og dør. Noen av disse prosessene kan til dels bremses bl.a ved hjelp av passe mosjon og fornuftig kosthold, dessuten kureres stadig flere av sykdommene som tidligere gjorde at mange døde i ung alder. Dagens mennesker blir nesten dobbelt så gamle som menneskene som levde for et par tusen år siden.

Det forskes stadig på prosessene som gjør at våre celler eldes, og på muligheter for å forlenge livet. Det hevdes at man allerede i dag kan forlenge levealderen med noen tiår.

Det finnes organismer som ikke har noen innebygde aldringsprosesser, og disse organismene kan derfor i prinsippet leve evig hvis de ikke pådrar seg parasittangrep, sykdommer eller drepes av andre utenforstående årsaker som f.eks lynnedslag, storm, vulkanutbrudd, tørke, ras og lignende. Trær eldes f.eks ikke, de kan visne på grunn av tørke, blåses overende i en storm eller bli spist av innsekter, bakterier og sopp, men de kan aldri dø av alderdom. Verdens eldste nålevende organisme er et grantre i Sverige, som slo rot for ca 9550 år siden, altså rett etter siste istid.

http://www.forskning.no/artikler/2008/april/179769

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...