vegvalg Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Er på utkikk etter en arbeids-pc. Pc-en skal brukes til karttegning og noe bilderedigering. Dvs at jeg trenger en 17'' skjerm. Budsjettet mitt er ikke så veldig stort, og pc-en bør koste under 8000,- . Er det mulig å få noe til denne prisen? Og er det i så fall noen tips til hvilken pc jeg kan velge? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Se på Dell Vostro 3700, f.eks. Jeg antar at det er bærbar du er på jakt etter, ettersom du nevner skjerm på 17 tommer? Endret 11. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Er bærbar jeg er på jakt etter ja. Har faktisk sett på Vostro 3700 før, men når jeg ser på Dell sine nettsider så klarer jeg ikke helt å bestemme meg for hvilke spesifikasjoner jeg bør gå for. Se på Dell Vostro 3700, f.eks. Jeg antar at det er bærbar du er på jakt etter, ettersom du nevner skjerm på 17 tommer? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Nei, det blir jo opp til deg, da. Men med den Vostro'en ville jeg ihvertfall gått for 64bit Windows 7, for å få utnyttet allt minnet. Ellers ser den allerede bra ut i utgangspunktet, synes jeg - til den bruken du antyder. Dette er ingen utpreget spillemaskin, men det er du jo heller ikke ute etter. Det er jo ellers ganske langt mellom 17-tommerne innenfor budsjettet ditt, og Vostro'ene har en ok byggekvalitet, tror jeg. Du kan jo også kjøpe Dell's utvidete garanti og servicetilbud. Endret 11. mai 2010 av thomit Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Enn hvis jeg går ned til 15,6'' skjermstørrelse og dropper bilderedigeringsplanene, da trenger ikke pc'en å være fullt så kraftig. Får vi noen andre gode alternativer da? Nei, det blir jo opp til deg, da. Men med den Vostro'en ville jeg ihvertfall gått for 64bit Windows 7, for å få utnyttet allt minnet. Ellers ser den allerede bra ut i utgangspunktet, synes jeg - til den bruken du antyder. Dette er ingen utpreget spillemaskin, men det er du jo heller ikke ute etter. Det er jo ellers ganske langt mellom 17-tommerne innenfor budsjettet ditt, og Vostro'ene har en ok byggekvalitet, tror jeg. Du kan jo også kjøpe Dell's utvidete garanti og servicetilbud. Endret 12. mai 2010 av vegvalg Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 *Bump* Enn hvis jeg går ned til 15,6'' skjermstørrelse og dropper bilderedigeringsplanene, da trenger ikke pc'en å være fullt så kraftig. Får vi noen andre gode alternativer da? Nei, det blir jo opp til deg, da. Men med den Vostro'en ville jeg ihvertfall gått for 64bit Windows 7, for å få utnyttet allt minnet. Ellers ser den allerede bra ut i utgangspunktet, synes jeg - til den bruken du antyder. Dette er ingen utpreget spillemaskin, men det er du jo heller ikke ute etter. Det er jo ellers ganske langt mellom 17-tommerne innenfor budsjettet ditt, og Vostro'ene har en ok byggekvalitet, tror jeg. Du kan jo også kjøpe Dell's utvidete garanti og servicetilbud. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Hvis det skal være en arbeidsstasjon, ta en titt på Lenovo sine modeller da vel ? Fryktelig fornøyd med min som lever på sitt tredje år nå. Bilderedigering trenger vel ikke så voldsomt med minne og prosessor skulle jeg tro. Endret 12. mai 2010 av Sacro Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Nå er 8000 et veldig stort budsjett for en arbeidsmaskin, så da anbefaler jeg for å gå mot kvalitet fremfor ytelse. Ta en titt på Lenovo sin Thinkpad-serie slik som Sacro sier. Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Tror dere denne Acer pc'en kan være god nok? Acer Da får jeg jo i tillegg 17'' skjerm, noe som kanskje er det viktigste. Lenke til kommentar
vegvalg Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2010 Eller kanskje denne Tror dere denne Acer pc'en kan være god nok? Acer Da får jeg jo i tillegg 17'' skjerm, noe som kanskje er det viktigste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå