Gå til innhold

Klikke en knapp i Web browseren?

Anbefalte innlegg

hvordan skal jeg på ett program til og klikke en knapp i web browseren?

wb.document.all("... hva skal her?").click

kildekoden er:

<div class="vote"> <div class="but"> <input type="button" onclick="javascript:vote(3178850,0,0,0,20,130669,'48799cdf4db36a25439f6fafc8d721c8');" class="button-blue-big" value="Vote!" /> </div>

Takker for svar :)

Endret av lobfredd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Dette er et interface til webbrowserens scripting motor. Du kan derfor benytte deg av alle metodene som er definert for Document Object Model og som fungerer med den nettleseren du har åpna (regner med du bruker com-objekter mot IE). Dokumentasjon for IE finner du her: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms533050%28VS.85%29.aspx

Videre må du altså finne en måte å unikt identifisere denne knappen din. hadde den hatt en ID(noe sånt som <input type="button" id="foo"...>), kunne du gjort følgende:

wb.document.getElementById("foo").click

Alternativet ditt nå, ettersom den ikke har noen ID, blir å hente alle inputs og filtrere basert på feks klassenavn

wb.document.getElementsByTagName("input")

NB! wb.document.all brukes ikke lengre med mindre du må ha støtte for IE5 (usannsynlig).

Jeg har lagt ved et eksempel. Dette er i powershell-kode, men skal være enkelt å forstå. Min visual basic er litt rusten for tida :p

$ie = new-object -com "internetexplorer.application"
$ie.Navigate("digi.no")
$ie.visible = $true
$inputs = $ie.Document.getElementsByTagName("input")

foreach($input in $inputs) {

if($input.className -eq "submitButton") {
    $input.click()
  }
}

Endret av dabear
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...