Gå til innhold

Oppgradere gammel Lenovo R60

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg lurer på hva det er mulig å oppnå ved hjelp av å bytte harddisk på en 3,5 år gammel Lenovo R60? Maskinen kom med XP, og vil vurdere Windows 7 dersom det blir ny harddisk. VIl dette gjøre maskinen raskere og mer stabil? Maskinen "fryser" av og til ved bruk av internett explorer.

Jeg har tidligere satt inn mer RAM (totalt 2,5 Gb nå). Maskinen er god, med unntak av batteriet. Det koster 1300 for et nytt, men så lenge jeg stort sett kjører den på strøm gjør det ikke så mye.

Noen tanker om ny harddisk? Eventuelt andre lure triks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen problemer å skifte harddisk i lenovo-maskiner, er en skrue for å løsne harddisk luken, og så sitter harddisken i en liten aluminiumskrybbe som er festet med fire små skruer, som du bare tar ut den gamle disken fra, og setter den nye disken i.

Det er en vanlig 2.5" s-ata disk i den.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe trøbbel å bytte disken, men det jeg lurer på er om det er noe/mye å hente rent hastighetsmessig/driftsmessig. Blir maskinen mer stabil og raskere? Eller er det kun ram og prosessor som gjelder da?

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn OS'et på nytt og maskinen ble betydelig raskere, men føler det kan bli enda bedre...

Har du en link til en harddisk du "tror" kan passe. Skal finne manualen før jeg bestiller, men greit å se prisnivået. Trenger IKKE stor harddisk.

Lenke til kommentar

Når det kommer til harddisker så blir de merkbart tregere med alderen, og de er tregere jo mindre de er. Siden din disk sikkert koser seg i nærheten av sin 4-års bursdag er den nok blitt en del tregere siden starten. I tillegg til at små oppgraderinger gjør disker raskere hele tiden. Skaffet selv en WD 500gb 2.5" disk til min r61, og den er betraktelig raskere enn min gamle 200gb 7200rpm disk som jeg har i den stasjonære. Den originale 120gb disken er treg som sirup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...