Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forslag til valg av host

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe et nytt domene, men er usikker på hvilken host jeg skal velge.

Jeg har kikket litt på one.com og synes det ser veldig greit ut.

Noen som har erfaring med one.com?

Har et domene liggende på bluehost.com og er forsåvidt fornøyd med det, men det er en kamerat som eier mitt nåværende domene. Jeg ønsker å opprette et nytt et som jeg kan administrere selv.

Noen som har gode forslag til andre hosts?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv bruker jeg http://3ix.com for hotell og http://misk.com for domene.

Billig og grei oppetid hos 3ix. Jeg kontaktet 3ix.com med et problem og fikk mail og løsning fra de etter 5 minutter. Ikke dårlig for en 1$/mnd løsning.

Anbefaler uansett å ha separat registrar slik at du kan bytte webhotell uten problemer. http://godaddy.com er rimelig på domener.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Trenger du webhotell også? Eller har du egen server? Mail-løsninger etc?

Selv bruker jeg active24.no :)

Ja, jeg vil ha webhotell også.

Hvordan går man frem hvis jeg vil ha separat registrar?

Jeg har en liten forretningsplan nemlig:

Har tidligere drevet med webdesign og utvikling, men ikke hosting.

Hostingen skal forsåvidt outsources, men vet ikke til hvilken enda. Er i forhandlinger med en host for øyeblikket, men har ikke kommet til noen avtale enda.

Litt av dealen er at alle domenene jeg jobber med skal være tilknyttet samme hosten.

Endret av martingee
Lenke til kommentar

Takker for svar!

Et lite spørsm. til bare.

Er det en uskreven regel at .org-domener kun skal assosieres med begrep som "open source og gratis"? Blir det, kall det umoralsk, å f.eks. ta betalt for tjenester via et .org-domene?

Lenke til kommentar

Jeg har en liten forretningsplan nemlig:

Har tidligere drevet med webdesign og utvikling, men ikke hosting.

Hostingen skal forsåvidt outsources, men vet ikke til hvilken enda. Er i forhandlinger med en host for øyeblikket, men har ikke kommet til noen avtale enda.

Litt av dealen er at alle domenene jeg jobber med skal være tilknyttet samme hosten.

På feks One.com kan du kun ha ett domene per konto, så du må isåfall opprette en ny avtale per abonnement, dette er utrolig tunvindt. Finn en host der du kan ha flere sider/kontoer på hver konto.

Det er også en del hostingfirmaer som har en del klausuler om videresalg, og selv om de oppgir fri trafikk er det ofte mange regler som gjør at ikke dette er veldig reelt.

Har aldri hørt at noen ser på det som umoralsk å selge tjenester fra .org domener, men det kan kanskje se litt rart og uprofesjonelt ut.

En annen ting er hvis du vil at folk skal huske domenenavnet ditt, kan du miste mange kunder på at de kun prøver firmanavn.com eller .no om de bare husker ditt firmanavn.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...