Syn Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hei. Jeg har innlevering av en oppgave i teknologi og trenger hjelp med en liten sak. Jeg har 144,7 liter per sekund som skal strømme gjennom rør. Hvor store må rørene være. Har ingen anelse på hvordan jeg kan finne det ut, så håper en smart sjel kan hjelpe til her. Takker 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Det varierer da ut fra trykket til vannet. I teorien kan du få 144,7 liter pr sekund gjennom vann-krana på kjøkkenet, bare trykket er høyt nok og røret sterkt nok. Pipeflow kan vist regne ut dette for det, jeg har ikke testet selv da. Flyttet tråden til ett mer passende forum. Endret 11. mai 2010 av aklla Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Den eneste teoretiske begrensningen her er at vannpartiklene ikke kan overgå lyshastigheten. Bortsett fra det kan du bare krympe\forsterke røret og øke trykket så mye du vil! Lenke til kommentar
espulf Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Er det ikke noen andre spesifikasjoner; Trykktap, hastighet, strømingstype osv? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå