NarreN Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Kort om vårt nettverksoppsett: Ruter: Dir-655 Modem: Telenor Bredbåndlinje: 4MB/0,4MB Vi har tilkoblet 1 stasjonær PC 4 bærbare 1 playstation 2 HD bokser fra Get Min stasjonære PC er på omtrent 24/7, mens vi har maks to bærbare pc-er online sammen med min stasjonære Nå kommer midt spørsmål! Når jeg laster ned/opp torrents så er nettet ubrukelig. Uansett om jeg makser linja mi, eller hvis jeg kun laster opp 0.1kbps. Det har ingenting å si, med engang jeg laster ned/opp noe så hemmer jeg nettet noe helt sinnsykt. Kan det være at ruteren vår rett og slett er elendig på å håndtere slike pakker? Håper noen kan hjelpe meg med dette. Vi skal snart oppgradere linja vår, så vi vil innen få dager få bredbånd fra Get. Da opererer vi med en 17,5MB/2MB linje:) Noen som har vært borti noe lignende, eller kan tenke seg hva problemet kan være? Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Det er ruteren som er problemet, garantert. Når jeg flyttet inn i leiligheten jeg bor i nå (får nett hos husverten) datt nettet ut med en gang jeg startet opp et torrentprogram for å starte nedlasting. Da måtte de ta ut kontakten til ruteren. Etter at de kjøpte ny ruter (Dlink) har det aldri vært et problem, uansett hastighet. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Det er nok routermodemet fra Telenor som er flaskehalsen. DIR-655 tåler over 1000 forbindelser mot nettet. Se om du kan sette routermodem i bridge og logg så på i DIR-655 med PPPoE [email protected], passord. Sjekk også hvilken firmware du har i DIR-655. Du bør ha 1.21 eller nyere. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 la7dfa har nok rett. Når dere bytter til get får dere vel nytt modem, så da blir det liten vits å drive å mikke på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 la7dfa har nok rett. Når dere bytter til get får dere vel nytt modem, så da blir det liten vits å drive å mikke på. Jeg fikk ikke med meg avsnittet om GET. Ja da er det nok bare å vente. Lenke til kommentar
NarreN Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Takker for svar! Da venter jeg spent Men det spesielle med Get er jo at det ikke er noe eksternt modem. Vi har fått beskjed om å koble ruteren rett inn i vår HD dekoder. Hvordan tror dere dette vil fungere i forhold til å ha et eksternt modem? edit: Endret 11. mai 2010 av NarreN Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Det er nok et modem i HD-boksen. Jeg har tilsvarende nettverk her og det er helt stabilt i selve modemet. Evt brudd skjer som regel lengre ut på nettet. Lenke til kommentar
NarreN Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Det er nok bare å vente å se Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå