Gå til innhold

Speil instillinger på Nikon D90

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

Har hørt at det går an å sette speilet på kameraet til åpent for minimere støy når man tar stillbilder. Nå har jeg pløyd igjennom menyer og instruksjonsbok, men jeg finner ikke ut hvor denne innstillinger er..

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror D300s var det første kameraet med denne funksjonen.

Denne funksjonen er tilgjengelig også på D90 og D300, i henhold til manualene.

Jeg snakket om "Quiet shooting mode", ikke om "Mirror lock-up". Etter et kjapt googlesøk viser det seg at D5000 var det første kameraet med denne funksjonen:

This function slows down the mirror movement and shutter charge behavior to make the camera quieter. The user can also control the timing of the sound that occurs after a shot is taken. We used this quiet mode for the first time in the D5000, since it is an entry model whose users might be taking photos of their children performing at a recital or a baby while it's sleeping.

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Jeg snakket om "Quiet shooting mode", ikke om "Mirror lock-up". Etter et kjapt googlesøk viser det seg at D5000 var det første kameraet med denne funksjonen:

Og det var denen du svarte på:

Funksjonen "Exposure delay" skal visstnok kjøre speillås under eksponeringen - prøv den.

Som ikke er Mirror-lock-up men en funksjon som åpner speilet, venter litt, tar bildet, lukker sepil. Dermed fjerner man vibrasjoner som forårsakes av speilets beveglser.

Til TS. Funksjonen fjerner ikke støy men demper vibrasjoner forårsaket av speilet.

Lenke til kommentar

Og det var denen du svarte på:

Funksjonen "Exposure delay" skal visstnok kjøre speillås under eksponeringen - prøv den.

Jeg svarte på spørsmålet til trådstarter, ikke det innlegget som ble postet samtidig med mitt eget...

Som ikke er Mirror-lock-up men en funksjon som åpner speilet, venter litt, tar bildet, lukker sepil. Dermed fjerner man vibrasjoner som forårsakes av speilets beveglser

Til TS. Funksjonen fjerner ikke støy men demper vibrasjoner forårsaket av speilet.

Nettopp. (Men ja - jeg brukte feil begrep når jeg omtalte en funksjon som ikke hadde noe med trådstarters spørsmål å gjøre.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...