editman Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Er ikke særlig inne på hva av hardware som finnes idag og som er best til mitt bruk. Det jeg ønsker er å ha en PC som kan redigere i HD ved bruk av software fra Avid, Media Composer. Versjon 4.0 er ute nå, men om ikke lenge kommer versjon 5.0, som jeg vil oppgradere til. Derfor må maskinen være tilpasset 5.0 Er det noen som vet hva jeg trenger av PC og hvor handle dette? Kravspekk hos Avid kan finnes her: http://www.avid.com/US/products/Media-Composer-Software/system-requirements men kort fortalt er det dette: # OS: Windows 7 Professional (64-bit), Windows XP Professional SP2/SP3 (32-bit), Windows Vista Business SP2 (32-bit* and 64-bit), Windows Vista Ultimate SP2 (64-bit) # Processor: Intel Core 2 Duo 2.33 GHz processor or faster # Memory: 2 GB of RAM (4 GB of RAM recommended; Windows Vista requires 4 GB of RAM) # Graphics Card: NVIDIA Quadro FX family** (FX 560 or higher) # Internal Hard Drive: Minimum 80 GB 7200 rpm hard disk # Optical Drive: DVD drive for disc-based software installation Takker for svar Lenke til kommentar
avo Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Alt annet enn en av de kvalifiserte maskinene er lotteri. http://cdn.pinnaclesys.com/SupportFiles/attach/WindowsSpecificationsforAvidMediaComposerv4.0AvidNewsCutterv8.0AvidAssist2.5andAvidInstinct2.5February2010.pdf I praksis vil det si HP Workstation, Z800 om du har budsjett til det, eller Z400 om du ikke har nok til en 800. Du bør følge konfigurasjons-guideline hele veien - Avid er såpass kresen at et kort i feil PCI-spor, eller feil bios versjon på f.eks nettverkskort gjør ting ustabilt. Det du normalt trygt kan være litt kjip på er å droppe dual CPU på Z800 maskinen, og også bruke en mindre Quadrokort (Men - bruk et av de som er godkjent av Avid i andre konfigurasjoner) Andre oppsett, dvs maskiner som ikke står på lista til Avid, er totalt lotteri. Blir mye knot, og når du endelig har fått ting til å spille brukbart, kommer det en ny versjon du vil ha inn, og da er det på igjen med å teste konfigurasjoner til krampa tar deg. Er ikke tvil om at du kan få mer ytelse på papiret med en selvbygd maskin, men om du tenker reel ytelse, dvs tidsforbruk for å redigere noe vil du fort oppleve at en avid-spsifisert maskin er å foretrekke. Edit: Hva angår V5 er ikke kravene til HW klare enda - tror du må vente en stund før det er på plass, men siden Avid kjører ut mye Z800 og Z400 nå, er det naturlig å tro at de vil være på godkjent-lista noen år til. Men - vær obs på at du pr i dag på Z400 bør ha Vista64, MÅ ha 6x1GB ram (ikke 3x2, ikke noen annet enn 6x1), og bør ha Quado FX 3800, men kan bruke Quadro 560/570) Endret 11. mai 2010 av avo Lenke til kommentar
editman Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Takk for svar. Det høres fornuftig ut ja... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå