Fiske Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg skal lage et program som beregner avstand i kilometer mellom to havner når brukeren oppgir avstanden mellom havnene i nautiske mil. Ẽn nautisk mil er 1852 meter. Den trenger også å beregne sannsynlig reisetid mellom havner når brukeren oppgir sannsynlig fart som han kan holde. Jeg sliter skikkelig, det her er siste innlevering for meg i IT2 som jeg har flunka helt på, ville nok ikke ha hjulpet meg selv om noen spurte slik på forum, men jeg spør alikevel.. litt desperat Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Siden du har IT2 skal du lage programmet i Flash (Actionscript 3.0) Ser ikkje problemet. Du lager to input text field der brukeren oppgir avstand og hastighet.((Husk og gi den Instance Navn. Døme: N1, N2) Så lager du ein knapp som heiter Button (Husk og gi den Instance Navn. Døme: myButton) Så lager du to Dynamic Text field. (Husk og gi den Instance Navn. Døme: myOutput, myOutput2) Så skriv du inn i actionscript (F9) myButton.addEventListener(MouseEvent.CLICK, doMyCalculation); function doMyCalculation(e:MouseEvent):void { var myAnswer : Number; var myAnswer2 : Number; // PROCESS myAnswer = Number(N1.text) + Number(N2.text); // Skriv berekning for nautisk mil (Litt matte klare du! // PROCESS myAnswer2 = Number(N1.text) + Number(N2.text); // Skriv berekning for kortid den er framme. // OUTPUT myOutput.text = String(myAnswer); // OUTPUT myOutput2.text = String(myAnswer); Tru den skal vere riktig men ca 1 år siden eg programerte i AS3. Lykke til Endret 11. mai 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Vi har et litt alternativt opplegg her skjønner du, jeg sitter med linux og har ikke den adobe pakka tilgjengelig. Så jeg sitter her med Aptana og prøver meg, men kommer litt til kort når jeg har vært dum nok til å ikke jobbe med faget i løpet av skoleåret. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Aptana? Har ikkje prøvd den men då snakker vi om JavaScript? Det er ikkje så stor forskjell på JavaScript og AS3. Du kan sjå på koden og "omsette" den til JavaScript. Kunne gjerne hjelpe deg men kan desverre kan eg ikkje gjere all "jobben" når det er ein oppgåve du skal levere inn. Kor lang tid har du på innleveringen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå