Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trukket visdomstann, og det er hovent på kinnet ved siden av.

Gjest Humlegumpen

Anbefalte innlegg

Gjest Humlegumpen

Hei, jeg var hos tannlegen i går for å trekke en visdomstann, som hadde vokst seg inn i bihulen, og måtte sy og greier, og fikk masse medisin. Poenget mitt er at det er veldig hovent på kinnet ved siden av der tannen ble trukket. Jeg vet at han skulle legge igjen noe antibiotikagreier oppi der, og lurer på om det kan være den? Det kjennes ut som det er et lite rør eller noe som sitter fast oppi der. Og lurer på om det er meningen, eller om det er noe galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo ikke lett å si om noe er galt ut fra det du skriver, men visdomstenner kan være leie saker, særlig hvis de har vokst i feil retning. Det vet jeg av egen erfaring. At du er hoven dagen etter operasjonen ville ihvertfall jeg sett på som ganske normalt. Du skal vel tilbake til kontroll om ikke så lenge?

Lenke til kommentar
Gjest Humlegumpen

Er jo ikke lett å si om noe er galt ut fra det du skriver, men visdomstenner kan være leie saker, særlig hvis de har vokst i feil retning. Det vet jeg av egen erfaring. At du er hoven dagen etter operasjonen ville ihvertfall jeg sett på som ganske normalt. Du skal vel tilbake til kontroll om ikke så lenge?

Skal tilbake på tirsdag. Vet at visdomstenner kan være leie. Det er egentlig ikke så mye mer jeg kan si uten å gape så dere kan se. For jeg klarer ikke å se noe baki der selv. Er så trangt. Har jo fått pencillin så blir nok ikke infeksjon, men det er denne hovenheten som gjør vondest. Og har det litt tungt nå:( men men, går nok over til slutt;) Hadde regnet med at det var bare å trekke, og litt vondt i noen dager, og ikke medisiner i flere uker og at den hadde grodd opp i bihulen, er litt mye for en litt sjart sjel dette:(

Lenke til kommentar
Gjest 1_visdomstann_mindre

Det er helt normalt at det hovner opp etter at du har trukket en visdomstann. Ut i fra det du beskriver satt tanna ganske så leit til også, så det etterlater seg sikkert et ganske bra sår.

Jeg måtte selv sy etter at jeg trakk den ene visdomstanna mi, hovnet også opp en smule. Det gikk over etter 2-3 dager.

Jeg trengte ikke noe antibiotika etter å ha trukket, men jeg har lest at det er ganske normal prosedyre at de legger en slags klut dyppet i antibiotika i sårhulen for noen dager etter at tanna er trukket. Nettopp for å forhindre infeksjoner. Så det er sikkert denne du kjenner, ja.

Lenke til kommentar
Gjest Humlegumpen

Det er helt normalt at det hovner opp etter at du har trukket en visdomstann. Ut i fra det du beskriver satt tanna ganske så leit til også, så det etterlater seg sikkert et ganske bra sår.

Jeg måtte selv sy etter at jeg trakk den ene visdomstanna mi, hovnet også opp en smule. Det gikk over etter 2-3 dager.

Jeg trengte ikke noe antibiotika etter å ha trukket, men jeg har lest at det er ganske normal prosedyre at de legger en slags klut dyppet i antibiotika i sårhulen for noen dager etter at tanna er trukket. Nettopp for å forhindre infeksjoner. Så det er sikkert denne du kjenner, ja.

Trur det bare var en hevelse, for den kjennes mindre ut nå, og ikke like sår. Håper bare at det gror igjen så jeg slipper å kunne puste med nesa når jeg holder igjen i nesa. Nei, jeg gjør ikke det, men merker at det går litt luft igjennom iblant.

Ser frem til tirsdag, da jeg skal inn igjen for å få en statusrapport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...