martimul Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Hei Jeg skal kjøpe meg ny pc snart og jeg lurte på om noen kunne sjekke om dette vil fungere. ....d...d...d..d. https://prisguiden.no/liste/114656 Endret 11. mai 2010 av martimul Lenke til kommentar
martimul Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Hei Jeg skal kjøpe meg ny pc snart og jeg lurte på om noen kunne sjekke om dette vil fungere. ....d...d...d..d. https://prisguiden.no/liste/114656 Vær så snill da!!!! Lenke til kommentar
Khani Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Gå for et sterkere skjermkort. Siden det blir flaskehalsen i systemet. Lenke til kommentar
Theiz Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Gå for et sterkere skjermkort. Siden det blir flaskehalsen i systemet. Enig, gå for et 5850 eller 5870 Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Bedre skjermkort er et must her ja, ATI HD5850 er knall. Hvis det vil sprenge budsjettet så kan du enkelt spare penger både på kabinett og strømforsyning. I tillegg så kan du få et 6-kjerne AMD-oppsett med Phenom II X6 1055T og et billig hovedkort til samme eller kanskje til og med lavere pris enn dette. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hvis du har pengene ville et bedre skjermkort helt klart ikke skade. Og som sagt tidligere, du vil kanskje vurdere en AM3 CPU, som trolig vil være mer oppgraderings vennlig, nå som det går rykter om at AMD vil lansere sine nye CPU'er på denne sokkelen. Intel 1156 vil trolig fase ut tidligere enn AM3, så du får velge hva som er best for deg Lenke til kommentar
Theiz Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) forslag på amd rig http://img227.imageshack.us/img227/1041/pcdustin.png Endret 11. mai 2010 av Theiz Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Tror nesten man kan si at på generelt basis så er det ikke smart å bruke minst penger på skjermkort (unntatt HDD og prosessorkjøler) i et gaming-oppsett . Til et budsjett på 8-9K burde hverken PSU, CPU eller hovedkort være dyrere enn skjermkortet, tvert imot er det skjermkortet som i de aller fleste tilfellene vil være den store flaskehalsen, og da også hvor man får mest ytelse igjen for pengene. I allfall opp til og med HD5850-klassen. Lenke til kommentar
martimul Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Tror nesten man kan si at på generelt basis så er det ikke smart å bruke minst penger på skjermkort (unntatt HDD og prosessorkjøler) i et gaming-oppsett . Til et budsjett på 8-9K burde hverken PSU, CPU eller hovedkort være dyrere enn skjermkortet, tvert imot er det skjermkortet som i de aller fleste tilfellene vil være den store flaskehalsen, og da også hvor man får mest ytelse igjen for pengene. I allfall opp til og med HD5850-klassen. Hei, Takk for alle svar. Jeg er enig i det med at skjermkortet burde vært bedre, men jeg har tenkt en del på overcooking. Jeg har hørt at dette hovedkortet er ganske bra til det. Men jeg har jo ikke tenkt å overclooke som en gærning, så jeg vet ikke helt. Hvis noen kunne satt sammen en pc til rundt 9k, helst med det hovedkortet, hadde det vært fint Hvis noen gidder, så send en link Lenke til kommentar
Theiz Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Tror nesten man kan si at på generelt basis så er det ikke smart å bruke minst penger på skjermkort (unntatt HDD og prosessorkjøler) i et gaming-oppsett . Til et budsjett på 8-9K burde hverken PSU, CPU eller hovedkort være dyrere enn skjermkortet, tvert imot er det skjermkortet som i de aller fleste tilfellene vil være den store flaskehalsen, og da også hvor man får mest ytelse igjen for pengene. I allfall opp til og med HD5850-klassen. Hei, Takk for alle svar. Jeg er enig i det med at skjermkortet burde vært bedre, men jeg har tenkt en del på overcooking. Jeg har hørt at dette hovedkortet er ganske bra til det. Men jeg har jo ikke tenkt å overclooke som en gærning, så jeg vet ikke helt. Hvis noen kunne satt sammen en pc til rundt 9k, helst med det hovedkortet, hadde det vært fint Hvis noen gidder, så send en link http://img691.imageshack.us/img691/4071/pc9kmedskjerm.png Lenke til kommentar
martimul Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Crossfire? Med hvem kort? Med HD5870... Det blir nok litt dyrt :S Tror ikke det skal være crossfire i begynnelsen. ;D Lenke til kommentar
martimul Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Tror nesten man kan si at på generelt basis så er det ikke smart å bruke minst penger på skjermkort (unntatt HDD og prosessorkjøler) i et gaming-oppsett . Til et budsjett på 8-9K burde hverken PSU, CPU eller hovedkort være dyrere enn skjermkortet, tvert imot er det skjermkortet som i de aller fleste tilfellene vil være den store flaskehalsen, og da også hvor man får mest ytelse igjen for pengene. I allfall opp til og med HD5850-klassen. Hei, Takk for alle svar. Jeg er enig i det med at skjermkortet burde vært bedre, men jeg har tenkt en del på overcooking. Jeg har hørt at dette hovedkortet er ganske bra til det. Men jeg har jo ikke tenkt å overclooke som en gærning, så jeg vet ikke helt. Hvis noen kunne satt sammen en pc til rundt 9k, helst med det hovedkortet, hadde det vært fint Hvis noen gidder, så send en link http://img691.imageshack.us/img691/4071/pc9kmedskjerm.png Det oppsettet var egentlig det jeg letet etter, men kom med noen forslag til. Vil dette oppsettet kunne spille spill som f.eks : Cod Mw 2, crysis, dirt 2 på fullt? Er det et bra oppsett i seg selv? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Er nok best å gå for et enkelt kort i starten, så får du eventuelt vurdere om du trenger noe mer ytelse utover det. Lenke til kommentar
martimul Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Er nok best å gå for et enkelt kort i starten, så får du eventuelt vurdere om du trenger noe mer ytelse utover det. Hehe, ja det er nok det. Er HD 5850 et bra kort? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Er nok best å gå for et enkelt kort i starten, så får du eventuelt vurdere om du trenger noe mer ytelse utover det. Hehe, ja det er nok det. Er HD 5850 et bra kort? Ja, veldig bra kort. Holder for det meste i dag, men har du muligheten så gå heller for 5870, men 5850 holder i lange baner det også Lenke til kommentar
martimul Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Er nok best å gå for et enkelt kort i starten, så får du eventuelt vurdere om du trenger noe mer ytelse utover det. Hehe, ja det er nok det. Er HD 5850 et bra kort? Ja, veldig bra kort. Holder for det meste i dag, men har du muligheten så gå heller for 5870, men 5850 holder i lange baner det også Jeg skjønner at HD 5870 er bedre , men jeg kan jo i ettertid kjøpe et HD 5850 til, som crossfire... Det går vel ann? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Er nok best å gå for et enkelt kort i starten, så får du eventuelt vurdere om du trenger noe mer ytelse utover det. Hehe, ja det er nok det. Er HD 5850 et bra kort? Ja, veldig bra kort. Holder for det meste i dag, men har du muligheten så gå heller for 5870, men 5850 holder i lange baner det også Jeg skjønner at HD 5870 er bedre , men jeg kan jo i ettertid kjøpe et HD 5850 til, som crossfire... Det går vel ann? Jepp, det er fullt mulig Lenke til kommentar
martimul Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Er nok best å gå for et enkelt kort i starten, så får du eventuelt vurdere om du trenger noe mer ytelse utover det. Hehe, ja det er nok det. Er HD 5850 et bra kort? Ja, veldig bra kort. Holder for det meste i dag, men har du muligheten så gå heller for 5870, men 5850 holder i lange baner det også Jeg skjønner at HD 5870 er bedre , men jeg kan jo i ettertid kjøpe et HD 5850 til, som crossfire... Det går vel ann? Jepp, det er fullt mulig Ok Lenke til kommentar
thres93 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Håper ikke du skal kjøpe produkter av alle de butikkene der.. Fordi da må du rekne med 700kr+ i frakt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå