Tullebukkeline Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Jeg lurer på å studere kulturminneforvaltning, men finner svært lite informasjon om jobbmuligheter innenfor dette. Er det noen her som har tatt dette studiet og fått seg relevant jobb etter endt utdanning? Evt. noen som er i gang med studiet nå og kanskje har litt innsikt i hva man kan forvente seg etter fullført bachelorgrad? Det er lite fristende å begynnte på (enda) et studie som ikke fører noen vei, og universitetene har ingen yrkesintervjuer eller statistikker man kan forholde seg til. (Jeg har i hvert fall ikke funnet noen.) Takkar&bukkar Lenke til kommentar
TitoCosta Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg lurer på å studere kulturminneforvaltning, men finner svært lite informasjon om jobbmuligheter innenfor dette. Er det noen her som har tatt dette studiet og fått seg relevant jobb etter endt utdanning? Evt. noen som er i gang med studiet nå og kanskje har litt innsikt i hva man kan forvente seg etter fullført bachelorgrad? Det er lite fristende å begynnte på (enda) et studie som ikke fører noen vei, og universitetene har ingen yrkesintervjuer eller statistikker man kan forholde seg til. (Jeg har i hvert fall ikke funnet noen.) Takkar&bukkar Heisann ! Jeg vil bare si at det er glimrende å ville utdanne seg i noe så viktig som kulturminneforvaltning. Jobber du kan få er bl.a: Daglig leder ( i et museum, prosjekt, minnemerke bl.a) Andre jobber er jo ordinære jobber i museum o.l , samarbeid med arkeologer etc. Lenke til kommentar
Tullebukkeline Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Takk for svar Lenke til kommentar
TitoCosta Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Takk for svar Null problem. Jeg vil tro deet er relativt lite folk som utdanner seg til slikt, så om du vil ha sikker jobb så tror jeg det er et smart trekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå