tho_kva2 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hvor mye fravær kan man ha i et fag før det blir stryk i % ? 15, 20.. ? Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) ost Endret 22. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Jeg hadde bortimot 50% fravær i enkelte fag, men fikk godkjent fordi jeg sendte oppgaver på mail (frivillig) og leverte alt av arbeid i tide. Gjorde det også bra på tentamener. Lenke til kommentar
southparkman Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Det er ingen fast grense, så lenge læreren har nok vurderingsgrunnlag til å kunne sette karakter skal du får det. Det betyr at så lenge du har vært på alle prøver, levert inn alt av innleveringer osv. kan du slippe unna ganske mye. Jeg har vel hatt 27% fravær i et fag uten å få varsel en gang, men var selvfølgelig på alt av prøver og var muntlig aktiv i de timene jeg var. Skal også sies at det skal mye mer til for å gi IG til en elev som presterer bra i faget og får gode karakterer. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Det finnest faktisk ingen grense. Kun ein veiledende grense for når man skal vurdere korvidt eleven har fått med seg nok av undervisningen eller ikkje. Vist ein skule praktisere med ein grense bryte dei regelverket. Har sjølv opplevd dette på min skule (fråvær pga sjukdom) der dei ville stryke meg fordi eg var over 15% prosent-regelen. Det finnest ikkje ein regel men det finnest ein vudering der det blir vudert om elev har fått med seg undervisning eller ikkje. Det du har krav på som elev er å få ein individuell vurdering av eigen oppnåelse i faget. dette skal bli tatt i forhold til om læreren har grunnlag til å gi deg karakter eller ikkje. Karaktergrunnlaget ditt skal ikkje beregnes ut fra eit skjema og fraværsprotokollen. Endret 11. mai 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå