Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Smertefulle blemmer

Gjest Lise

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en sønn som er 17 år gammel, og som nekter å dra til legen for å få dette undersøkt.

Han har ekstremt smertefulle blemmer bak på rumpa.

De er veldig små og hvite, og sitter i små klynger. Et ganske stort område rundt er veldig irritert og rødt og han har vondt for å sitte.

Dette er hans egen beskrivelse, da jeg selvfølgelig ikke får se heller.

Han har vel hatt disse i rundt en uke, og det ser ikke ut til å bedre seg. Han er selv usikker på om det har blitt flere blemmer eller ikke.

Noen tips til hva det kan være? Vurderer insektbitt, men det er enda ganske kaldt ute.

Tenker også at hvis det skulle være noe sånt så må det være noe fra senga hans, da han ikke har for vane å gå halvnaken rundt noen andre steder.

Hilsen frustrert mamma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er sittesår, bruker han mye tid foran pc'n?

Hvis dere har hekkende fugl under takstein så kommer ofte fuglelopper inn og de liker seg godt i senga. De kan bite skikkelig fra seg. Disse loppene kommer antagelig i mange varianter, men de jeg har sett er ca. 2mm lange, helt flate og med bein på den ene siden av kroppen. Farge er sort.

De overlever forøvrig ikke lenge innendørs men hvis det er ett fuglerede i nærheten så vil tilsiget av nye individer jo være konstant i en periode.

Lenke til kommentar

Takk for svar ! :)

God mulighet, men han sier at det ikke klør i det hele tatt.

Det svir når han berører dem, og på grunn av det opp-blussede området rundt er det vondt å sitte.

I mitt hode minner det vel kanskje litt om brennesle.

Området er illrødt og varmt.

Lenke til kommentar

Takk for svar ! :)

God mulighet, men han sier at det ikke klør i det hele tatt.

Det svir når han berører dem, og på grunn av det opp-blussede området rundt er det vondt å sitte.

I mitt hode minner det vel kanskje litt om brennesle.

Området er illrødt og varmt.

Og nei, det er nok ikke sittesår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...