Gå til innhold

Sette opp et homeplug/powerline-nettverk som ikke kræsjer.

Anbefalte innlegg

Jeg har et adslmodem+router fra nextgentel av typen SpeedTouch ST546 - Problemet med denne er at den stadig kræsjer fordi det er for mye trafikk på linja.

Jeg skal også dele internettet over strømnettet for å unngå kabelrot.

Kan noen komme med et forslag til et oppsett?

ST546--> Ny router --> HomePlug?

evt.

Nytt modem+router --> HomePlug?

evt.

ST546 --> HomePlug?

Når det gjelder sistnevnte:

Kan det hende at homeplug-løsningen vil fungere som en ny og kraftigere router slik at jeg slipper å kjøpe en egen router til løsningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En homeplug overfører bare nettverksdata. Har ikke noe med stabiliteten til router eller modem å gjøre. Den beste løsningen vil være modem i bridge og en stabil router.

Asus RT-N16 er stabil og tåler 300.000 forbindelser mot nettet.

OK, da forstår jeg litt mer.

jeg så litt på denne som "mellomstasjon" mellom modemet og homeplug - Det står ikke hvor mange tilkoblinger den tåler, men den bør vel være bedre enn ST546..?

Evt. en litt dyrere modell..?

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått tak i router (ASUS RT-N16 WLAN ROUTER) og skal opprette en bro mellom SpeedTouch og router.

Problemet er at SpeedTouch sin EASY SETUP er ikke tilgjengelig fordi NextGenTel har fjernet alle templates (maler). Running Easy Setup is not possible. There are no templates present.

Modemet er også satt opp slik at det ikke går an å definere slike innstillinger manuelt.

Jeg var i kontakt med ngt-support, men de hadde ikke support på bro-modus, så det var ingen hjelp å få der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...