Breni Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 hei.jeg har kjøpt canon og hadde olympus før. kan jeg bruke disse 58mm filtrene som jeg hadde på olympusen min på canon 50d kameraet mitt? og hvilket objektiv hvil dere anbefale som et standard objektiv, helst ikke for dyrt ( maks 2500 ) Lenke til kommentar
arela Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Du kan ha et større filter enn det som er beregnet på objektivet, men med en "step-up ring" kommer filtret litt lengre fra fronlinsa, så det kan muligens gi uønskede effekter. Dette gjelder vel mest for vidvinkel og super vidvinkel. Å gå ned i størrelse er derimot ikke tilrådelig Objektiv kan jeg ikke hjelpe deg med, om du ikke vil ha Nikon da Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Du brukar ikkje filteret på kameraet, du brukar filteret på objektivet. Og ja, du kan fint bruke dei på Canon-objektiv, så lenge filterdiameteren stemmer. Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Fremme på objektivet står filterdiameteren med Ø= ...mm. Du kan bruke alle filtre med denne diameteren. -Hva slags filter vil du bruke? Normalobjektiv til Canon 50D til 2500,-? -Se etter Tamron 17-50/2.8 på bruktmarkedet (foto.no eller finn.no). Det er stadig noen til salgs. Sigma 18-50/2.8 er også god. Endret 10. mai 2010 av world wide weird Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Kjøp deg standardobjektivet til Canon hvis du ikke er helt sikker på hva du skal ha,du får ikke noe bedre nytt objektiv for bare 2500.- Endret 11. mai 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå