307sw02 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Jeg har en en Peugeot 307SW ,16 bensin 2002 mod som er kjørt rundt 107 000. Den hadde nettop 110K-service. Nå i det siste er den begynt å bli veldig varm under vanlig kjøring, gjerne rundt 90 grader og varmere. I tillegg virker den "dauere". Den fikk ingen anmerkninger på hverken service eller EU-kontrollen jeg hadde samtidig med servicen. Byttet plugger og luftfilter i tillegg på servicen. Bensinforbruket ligger på 0.8 på mila, men det er akkurat som om tanken blir tom fortere enn det forbruket burde tilsi, samt at den pleide å bruke 0,7 eller noe deromkring. Bruker sommerdekk på alufelg mer bensin enn vinterdekk på stålfelg? Noen som har noen ideer på hva det kan være? Og i tillegg, noen som vet hvor man fyller på/sjekker kjølevann på denne bilen? Instruksjonsboken til bilen er litt utilgjengelig nå om dagene.. Takknemlig for eventuelle svar. Endret 18. mai 2010 av 307sw02 Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Tror dette bildet er til en nyere utgave av din modell men vil tro at beholderen ser likedan ut. Lenke til kommentar
307sw02 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Det er en slik beholder der, men den ser ut til å være fylt med noen form for brunaktig olje...? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Olja skulle ikke tilfeldigvis være hvit også? Er det noe hvitt stoff i lokket til oljepåfylling? Lenke til kommentar
307sw02 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Nei, jeg har kikket etter, og det er ikke noe hvitt i hverken olje eller hull for påfylling. Må man ha frostvæske i bilen nå om sommeren, eller kan man fylle på vann? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Frostveske ja, vann kun i nød. Lenke til kommentar
307sw02 Skrevet 18. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2010 Takk for god hjelp i denne tråden. Jeg oppsøkte merkeforhandler hvor bilen opprinnelig ble kjøpt, og fikk kyndig veiledning, og påfylt kjøleveske uten omkostninger. God service, og problemet løst for meg. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. mai 2010 Del Skrevet 21. mai 2010 307 har hatt kampanje på kjølevifte og viftemotstand hvis problemet skulle vise seg og fortsatt være der. Den går ikke på low speed så nåla ligger og vaker rundt 100 grader i alle lyskryss osv. Lenke til kommentar
307sw02 Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 307 har hatt kampanje på kjølevifte og viftemotstand hvis problemet skulle vise seg og fortsatt være der. Den går ikke på low speed så nåla ligger og vaker rundt 100 grader i alle lyskryss osv. Hvis dette skulle vise seg å være noe tidligere eier har gitt blaffen i, kan en da ikke lenger påberope seg denne "kampanjen"? Hva tror du det vil koste å få det utbedret? Din beskrivelse av høy temperatur i lav fart var noe jeg sånn sett kjenner meg igjen i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå