Gå til innhold

Stasjonær pc til en morfar - 6000,-


Gjest Slettet-CLIWLovz

Anbefalte innlegg

fordi det er mye bedre å kjøpe stasjonær..

Mye bedre i forhold til hva? På hvilken måte er en stasjonær maskin bedre enn en bærbar til internettsurfing og Office?

 

En bærbar tar mindre plass, er lettere å vedlikeholde, samler mindre støv og lager generelt mindre rot. Og du får en maskin til under 6000 som dekker hans behov i massevis.

 

Jeg vil påstå at for alle andre enn de som har unormale GPU/CPU behov og spesielt interessert, vil en bærbar være et bedre valg enn en stasjonær.

 

Vel, du får mer hardware for pengene med en stasjonær pc.

 

Vet ikke om det er tilfeldig, men min erfaring er at stasjonære holder lenger på grunn av mye lavere temperaturer.

 

Kan også si at jeg nettopp har satt sammen en pc til en eldre herremann og han ble meget fornøyd med hvor rask (ssd)og stillegående denne er. (kun 1 stk stillegående vifte og ekstra cpu kjøler)

 

Vet ikke hvor gammel din morfar er, men hvis det er en komponent han faktisk kan merke ytelsen til så er det en ssd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CLIWLovz

fordi det er mye bedre å kjøpe stasjonær..

Mye bedre i forhold til hva? På hvilken måte er en stasjonær maskin bedre enn en bærbar til internettsurfing og Office?

 

En bærbar tar mindre plass, er lettere å vedlikeholde, samler mindre støv og lager generelt mindre rot. Og du får en maskin til under 6000 som dekker hans behov i massevis.

 

Jeg vil påstå at for alle andre enn de som har unormale GPU/CPU behov og spesielt interessert, vil en bærbar være et bedre valg enn en stasjonær.

 

Vel, du får mer hardware for pengene med en stasjonær pc.

 

Vet ikke om det er tilfeldig, men min erfaring er at stasjonære holder lenger på grunn av mye lavere temperaturer.

 

Kan også si at jeg nettopp har satt sammen en pc til en eldre herremann og han ble meget fornøyd med hvor rask (ssd)og stillegående denne er. (kun 1 stk stillegående vifte og ekstra cpu kjøler)

 

Vet ikke hvor gammel din morfar er, men hvis det er en komponent han faktisk kan merke ytelsen til så er det en ssd.

 

min morfar er noe mellom 60-70 er litt usikker (A)

 

har du mulighet å legge ut den pc'en du lagde til den "eldre herremann"?

siden da har jeg et lite utvalg og sammenligne pc'ene som allerede er lagt ut

 

 

Tusen takk for all hjelp så langt

 

Mvh

DanVazz

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CLIWLovz

Dette er oppsettet jeg gikk for. Du kan sikkert gå ned til en 2 kjerner prosessor for å spare litt penger.

 

tusen takk, det så jo ut som en god pc det :)

Lenke til kommentar

Dette er oppsettet jeg gikk for. Du kan sikkert gå ned til en 2 kjerner prosessor for å spare litt penger.

 

tusen takk, det så jo ut som en god pc det :)

 

Eieren er hvertfall meget fornøyd. Ingen ting er som en pc som bruker under 30 sec på å starte opp :p

 

Edit: listen min er fra http://www.dustinhome.no/ , men det er komponenter som finnes i de fleste butikker.

 

Den er sikkert litt overkill, men komponentene er hvertfall av høyere kavlitet enn de som sitter i en ferdig-pc fra elkjøp og temperaturene er mye mye lavere. Skulle med andre ord tro at det er en pc som holder i mange år.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Kjøp en ferdigPC fra nærmeste Elkjøp eller Lefdal (bestille fra nett, hente i butikk). Da har han en annen enn deg å gå til om ting skjærer seg, og den vil sannsynligvis dekke alle hans behov. Bakdelen er at du sannsynligvis må fjerne litt medfølgende programvare som HP, Compaq og andre elsker å dytte sine maskiner full av.

Lenke til kommentar

Kjøp en ferdigPC fra nærmeste Elkjøp eller Lefdal (bestille fra nett, hente i butikk). Da har han en annen enn deg å gå til om ting skjærer seg, og den vil sannsynligvis dekke alle hans behov. Bakdelen er at du sannsynligvis må fjerne litt medfølgende programvare som HP, Compaq og andre elsker å dytte sine maskiner full av.

 

Han har noen andre å gå til, men mest sannsynlig er det noe som skjærer seg vesentlig oftere :p

Lenke til kommentar

Om du bare skal vise hvor flink du er, ville jeg kjøpt en billig selvbyggpakke med kabinett+PSU, HK, minne, HDD og CPU.

 

Eks: http://www.dustinhome.no/pd_5010201295.aspx

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321530

 

Bestefar blir fornøyd og du får 500 kroner for "bryderiet". Alternativt du kjøper en kjempemaskin som sparer han 4 sekund i oppstarten til 6000.

 

Nå har trådstarter selv gått ut med et budsjett på 6000kr og da mener jeg oppsettet jeg linket til tidligere er helt perfekt. lavt støynivå, god ytelse, lave temperaturer og kvalitets komponenter.

 

Men skal man spare litt penger hadde jeg gått for noe slik som dette isteden for dine alternativer, da støynivået/temperatur vil være lavere og noe høyere kvalitet på kabinett/psu etc. Merk at de to pakkene som er linket til over ikke er med windows som da koster 835kr.

post-160026-1273584718,6236_thumb.jpg

Endret av magb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...