Kjeee Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hei Jeg ligger veldig godt an til å stryke i matte R2 i år. Terminkarakter altså. Hvilke konsekvenser har det? Jeg har planer om å gå folkehøgskole til høsten igjen, kan jeg gjøre det selv om jeg stryker? Hva har det å si for videre utdanning? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Du meier at du Stryk på standpunkt i R2. Vist du kjem opp i R2 (eksamen) kan du redde deg fra stryk Konsekvensen er at du ikkje får bestått vitnemål og må ta eksamen privatist eller ta eit ekstra år på skulen slik du får faget bestått. Veit ikkje om det er mulig og forsette uten bestått vitnemål til folkehøgskule men du kjem vertfall ikkje til høgre utdanning uten bestått eksamen/standpunkt Edit: Glømte og si at vist du ikkje består mister du sjansen til og søke i førstegangsvitnemål og må søke i ordinær vitnemål der du slåss om plass med 90 kullet og nedover Endret 10. mai 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Og som evt privatist må du ha både muntlig og skriftlig eksamen... Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Og som evt privatist må du ha både muntlig og skriftlig eksamen... Du å vel uansett ha minst 3 skriftlige eksamener og en muntlig? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Det er mulig å stryke og samtidig begynne på høyere utdanning(universitet etc). Om det går ann til folkehøgskole vet jeg ikke, men regner med det. Edit: Vet ikke åssen det er med standpunkt, men hvis du stryker til eksamen kan du ta høyere utdanning, men bare hvis du står på tilsvarende eksamen på høst semesteret. Endret 10. mai 2010 av Hans-o Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Nei, som privatist er det kun skriftlig. Kjenner til flere som ikke har vært ferdige med VGS som har tatt et år på FHS uten problem, så jeg tror ikke du trenger bekymre deg for det. Om du skulle stryke kan du for eks. lese mens du går på FHS og ta det opp til våren så du kan søke til uni/høyskole Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Det er mulig å stryke og samtidig begynne på høyere utdanning(universitet etc). Om det går ann til folkehøgskole vet jeg ikke, men regner med det. Edit: Vet ikke åssen det er med standpunkt, men hvis du stryker til eksamen kan du ta høyere utdanning, men bare hvis du står på tilsvarende eksamen på høst semesteret. Du får ikke begynt på høyere utdanning uten vitnemål. Hvis han har nok timer uten R2 går det selvsagt bra. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Og som evt privatist må du ha både muntlig og skriftlig eksamen... Du å vel uansett ha minst 3 skriftlige eksamener og en muntlig? dette gjelder som privatist i R2, siden eksamensformen er både muntlig og skriftlig. altså både muntlig og skriftlig eksamen (uavhengig av vanlig eksamensopplegg for elever)... Lenke til kommentar
Awkins Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Kun skriftlig for privatister.. http://www.udir.no/grep/Fag/?fagid=476902 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Awkins har riktig at Matte er kun skriftleg. (Kan vere dei forandre dette til neste år) Men fag som Fysikk 2 må du har skriftleg og muntleg eksamen Lenke til kommentar
Kjeee Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Nei, som privatist er det kun skriftlig. Kjenner til flere som ikke har vært ferdige med VGS som har tatt et år på FHS uten problem, så jeg tror ikke du trenger bekymre deg for det. Om du skulle stryke kan du for eks. lese mens du går på FHS og ta det opp til våren så du kan søke til uni/høyskole Konge, da blir det FHS til høsten Det er bare at jeg ikke har noe interesse, motivasjon eller lyst til å jobbe med matte what so ever. Selvfølgelig, jeg kan jo være så heldig/uheldig å komme opp i matte skriftlig eksamen. Men jeg kan ikke i min villeste fantasi forestille meg at jeg jobber med noe som har med matte å gjøre i fremtiden, i alle fall ikke studere det videre. Angrer litt på at jeg valgte det som valgfag. Men hva skjer om jeg ikke får vitnemål? Kun det at jeg ikke kan studere videre? Finnes det skoler etter vgs en kan gå på uten å ha vitnemål? Tenker da på fotoskoler som NKS (vet at du må ha vitnemål der), Fotofagskolen osv. Lenke til kommentar
Newklear Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Du kan evt. ta opp et annet fag enn matte som privatist til neste år (hvis du skulle stryke). SOS f. eks. Lenke til kommentar
Kjeee Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Ikke dumt det å ta opp et annet fag, Newklear. Det tenkte jeg ikke på i det hele tatt. Kom ikke opp til eksamen i R2, så det ser litt mørkt ut. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Det er en fordel å sitte nedgravd i matteboka i stedet for på dette forumet i så tilfelle. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Stjeler tråden litt. Om jeg strøk i R2 i standpunkt og kom opp i R2 til muntlig eksamen, vil det gjelde på samme måte som skriftlig eksamen da? Dvs. viss jeg står til eksamen så får jeg studiekompetanse uten å ta noe som helst eksamen til høst/jul. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Stjeler tråden litt. Om jeg strøk i R2 i standpunkt og kom opp i R2 til muntlig eksamen, vil det gjelde på samme måte som skriftlig eksamen da? Dvs. viss jeg står til eksamen så får jeg studiekompetanse uten å ta noe som helst eksamen til høst/jul. Består du eksamen går den over standpunkt karakteren. Med andre ord, du står i R2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå