laowi Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Heisann! Jeg tenker på å kjøpe en 25hk til en Hasle Summerfun 365. Motoren er langstammet og jeg lurer derfor på om det er langstammet en Summerfun skal ha eller kortstammet. Og om det gjør noen forskjell. Takker for alle svar Lenke til kommentar
Itek Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Kort stamme! - skader jo ikke med lang stamme heller da... taper bittelitt (ubetydelig) fart og den stikker dypere... ellers går det fint;-) Det er vel bare de små seilbåtene med utenbords motor som bruker lang stamme?? Lenke til kommentar
laowi Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Vil denne: http://cache.finn.no/mmo/4/222/689/24_-2048205036.jpg passe fint da? Lenke til kommentar
turbojon123 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Den burde gå, ja. Hva er båten godkjent for? 25HK? Det er vel bare de små seilbåtene med utenbords motor som bruker lang stamme?? Ikke bare seilbåter. Blant annet flere av Pioners småbåter trenger en langstammet motor. Endret 10. mai 2010 av turbojon123 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hmm... mener å ha lest en artikkel en gang om summerfun (lenge siden), de påpekte at fribordet var litt for lavt... og da tenker jeg kanskje en 25hk 4-takter blir litt for tung og at du dermed kan bli veldig våt i hekken..?? Ellers har jeg da sittet på med en summerfun med 2t 25 hk... og det var virkelig morro, men etter det jeg husker måtte jeg fram i båten da vi gikk ned fra plan med den også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå