Gå til innhold

En butikk har belastet meg med feil beløp - Tror jeg, hva skal jeg gjøre ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta med deg tranaksjonsinformasjonen ned til butikken og forklar problemet, hvis du er heldig og de kan datasystemet sitt godt nok burde det være mulig å søke opp transaksjonen og få ut en kvittering.

Lenke til kommentar

De gangene jeg enten har fått tilbake for lite, for mye eller betalt for feil vare, har jeg ringt butikken (Coop Mega) og sagt ifra i kassen neste gang jeg handlet. Dette har aldri vært noe problem.

Hvor lenge siden er det du kjøpte den aktuelle sjokoladen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er jo du, som ved å bekrefte beløpet og slå koden, godkjenner det beløpet som belastes. Personen i kassen kan ha gjort en feil, og det er viktig at du faktisk sjekker beløpet før du gjør gokjenner.

Ellers blir det som kona gjorde en gang, hun skulle betale 100,50 elns, men personen i kassa bommet på komma, og hun betalte 10050,00, fordi hun heller ikke sjekket beløpet hun godkjente.

Lenke til kommentar

Til ettertanke. Alle bedrifter i Norge har ett offisiellt krav om å holde regnskap og oversikt over transaksjoner. Det er selvfølgelig begrensning på hvor lenge, noe jeg ikke heeeeelt husker i farta. Men om dette blir ett problem fremover, bruk din egen bankutskrift og sammenlign med butikkens!

Og, ikke lån bort kortet til din bror :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...