Gå til innhold

Bidra i Friprog-prosjekt

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier så er jeg på utkikk etter et prosjekt å bli med på.

Studerer for tiden informatikk(første året), men har lyst til å jobbe litt mer med et friprog prosjekt. Derfor lurte jeg på om noen kunne peke til enten noen sider som har litt oversikt eller noen prosjekter som trenger hjelp av en nybegynner. Vet jo om flere friprog prosjekter, men som nybegynner og egentlig bare kompetent i Java og Python så er det litt vanskelig å komme seg inn i noe. Derfor lurte jeg på om noen har noen linker eller forslag til hvor jeg kunne begynne

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulighetene er mange, selv har jeg prosjekt innen Android utvikling som det fint kunne vært flere utviklere på. Det er egentlig bare å kikke seg litt rundt, siden du kan java er android en lur ting å kikke på. Med python programmering kommer du og en god vei. Som sagt, kikk litt rundt :p

Lenke til kommentar

Mulighetene er mange, selv har jeg prosjekt innen Android utvikling som det fint kunne vært flere utviklere på. Det er egentlig bare å kikke seg litt rundt, siden du kan java er android en lur ting å kikke på. Med python programmering kommer du og en god vei. Som sagt, kikk litt rundt :p

Hvor skal jeg kikke? :p

Det er vel egentlig det jeg trenger litt hjelp med, hvor skal jeg kikke, spesielt med tanke på at jeg er nybegynner med bare erfaring fra Java og Python.

Lenke til kommentar

Ta del i et linux miljø, feks i archlinux. Se på bruker repoet "aur", og se om det er noen prosjekter der som kunne treffe i smak. Ellers er det også mulighet for å legge ut en post på div forum (linux fora er lurt). bortsett fra det kunne det jo være lurt å prøve å rett og slett lage noe selv, dvs starte et friprog prosjekt selv. Ellers er det også mange eksisterende programmer som trenger oversettelser o.l som du kan ta del i. Om du bruker linux, sjekk ut et program du bruker sine hjemmesider og let. Beklager at jeg ikke kommer med noe spesifikt her men, det er ihvertfall en begynnelse. Ville også vurdert å "utvide" språkkompetansen med flere språk (programmeringsspråk..)

Lenke til kommentar

Hva er det du interresser deg for, er mye lettere å motivere seg på den måten til å bidra da. Selv jeg er aktiv med miljøet til Modplug tracker, men det er fordi jeg bruker programmet daglig.

Sjekk ut på sourceforge/codeplex, der vil du finner mange interessante prosjekter som trenger flere bidragsytere.

Lenke til kommentar

Jeg holder på med et prosjekt kalt RSound, som er et nettverks-lyd prosjekt, og det hadde vært skikkelig stilig med en Android-app eller tilsvarende som kunne sende lyd fra en Android-telefon til en RSound server (aka anlegget). Hadde vært veldig kult med trådløse, eksterne høyttalere til telefonen :D Vet ikke om noe tilsvarende finnes allerede dog. Nettverks-protokollen er ganske simpel, og dokumentert. :)

Hvis du er interessert i nettverk og lyd, så for all del ta kontakt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...