chrishaug Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Hei For en tid tilbake fikk jeg problemer med min bærbare datamaskin, og sendte den inn til reparasjon. Dette løste ikke problemet og prosessen gjenntok seg 3 ganger. Jeg ba da om å få en ny datamskin av ASUS, noe jeg fikk. Men denne datamaskinen måtte de sende ned til nederland for å bytte tastatur på. de brukte et selskap som heter TNT for å levere datamaskinen fram og tilbake. Jeg fikk dataen opp etter 1 mnd og alt var bare velstand helt til jeg fikk en regning fra TNT på 2200,- for tollen de måtte ut med. Jeg sendte de en mail der jeg forklarte situasjonen og fikk svar tilbake fra de at dette var deres feil og at jeg skulle se bort ifra regninen. På Torsdag fikk jeg et brev fra Lindorff, som gav meg et inkassovarsel. Jeg ringte og pratet med de og de skulle ta dette videre med TNT, men kunne ikke garantere at jeg ikke måtte betale noe. Jeg mener bestemt at forbrukerloven sier at jeg som kunde skal få alle utgifter dekt av ASUS som var leverandør? Takker på forhånd. Legger ved mailen. Svar fra TNT: Hei Christian, Hei Christian, Faktura 189852 er selvfølgelig sendt deg ved en feil. Som du allerede har påpekt så skal varer som sendes i retur til Norge ifbm en garantisak fortolles fritt og det skal ikke betales noen som helst avgifter. I dette tilfellet har dessverre TNT klart å fortolle sendingen feil og det skal vi selvfølgelig rette opp i. Ifbm med dette trenger jeg hjelp fra deg. Vedlagt ligger en erklæring som Tollvesenet pålegger TNT å legge ved når vi skal rette opp i fortollingen. Kan du signere på denne og returnere denne til meg pr post, faks eller mail? Så fort jeg har mottat denne får jeg kreditert faktura 189852. Beklager feilen. Ha en fortsatt god dag! Endret 10. mai 2010 av chrishaug Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Du skal ikke betale noe for dette. Asus skal heller ikke betale noe, eller rettere sagt de må legge ut tollen for så å søke om tollrefusjon i etterkant siden dette er en midlertidig utførsel. Hvis de har glemt å skrive på tollpapirene at dette var en midlertidig utførsel så må de ta det på sin kappe. Du får henvise saken til Asus slik at de kan få parret utførsel og innførsel. 1 Lenke til kommentar
chrishaug Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Takker for svar, da sender jeg en mail til asus om kravet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå