Gå til innhold

Hvordan kan man få vekk barten uten å barbere seg ?

Anbefalte innlegg

Det viser seg at barn/ungdommer som har hatt en streng barndom blir dårlige(ikke nødvendigvis dårlige men mer ulykkelig) mennesker når dem blir eldre, og at dem som har litt frihet faktisk blir til gode mennesker, det er mine erfaringer i hvertfall, fortell det til faren din.. jeg har en venn som nesten ikke får lov til å gjøre noe som helst... han blir jo helt gal i huet jo... stakkars fyr...

Når du står opp for deg selv viser det også at du er mer 'mann' enn å ha bart -.-

foresten hvis faren din vil sette all 'æren' han har fremfor deg... så mener jeg at han ikke fortjener deg engang... seriøst... bare min mening : ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud, jeg trodde man måtte lære om kulturforskjeller på skolen jeg, men ut i fra din kommentar virker det ikke akkurat sånn.

Trådstarter har tydligvis ikke lyst til å følge kulturen med å la barten gro. Da burde han absolutt ikke ha bart fordi faren synst han skal ha det.

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å gro et par baller og?

Du er 19 år, faren din kan da ikke bestemme om du skal ha bart eller ikke. Hvis han ikke takler at sønnen sin barberer barten har han alvorlige problemer.

Hva med å ha forståelse for at når man er ung og kommer fra en veldig konservativ religiøs familie kan det være vanskelig å finne sin egen vei i verden. Det er ikke lett å finne den balansegangen, spesielt når samfunnet rundt vil dømme både deg og oppdragelsen familien din har gitt deg nord og ned. Det her dreier seg ikke kun om en bart.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Jeg synes det er bra at trådstarter har respekt for familien sin og dem sin tro selv om han nødvendigvis ikke mener det samme som han. Du er i et dilemma, barbere barten for å se bedre ut, men familien din liker det ikke. La den gro å bær den med stolthet selv om den muligens ikke passer så godt. Hvor gammel er du forresten? :)

Lenke til kommentar

Så lenge du uansett kommer til å gå ut med jenter, drikke og gjøre stort sett alt du ikke får lov til, så kan du like gjerne ta barten også.

Som 19-åring skal du ikke tilpasse tilværelsen etter din fars tro og meninger, eller noen andres for den saks skyld.

Du er 19-år, og du har hele livet ditt forran deg. Du skal leve ditt liv, og leve det slik du selv ønsker. Det er en rettighet du har som fylte 18-år. Det er mange som i større eller mindre grad lever dobbeltliv pga. sine foreldres tro og meninger, og sånt kommer det aldri noe godt ut av for noen av partene.

Er du selv relgiøs?

Vi har relgionsfrihet her i landet. Det er en lovbeskyttet rett som din far nyter godt av, så hvorfor skal ikke du også kunne det?

Å kunne ta egne valg er det som skiller oss fra en flokk sauer. Du trenger selvsagt ikke komme hjem glattbarbert, full og med jødekalott, men du burde være ærlig mot deg selv, og din far. Om du ikke velger å fjerne barten, så burde du i det minste si at du har lyst.

For å bare stusse barten litt bruker du en en hårklipper. De fleste går fra 2-30mm, og det er veldig fort gjort.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=383268

PS:

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men om det er nord for sinsenkrysset kan jeg anbefale denne i kombinasjon med en lang velholdt bart.

Endret av formann
Lenke til kommentar

Du kan jo prøve å gro et par baller og?

Du er 19 år, faren din kan da ikke bestemme om du skal ha bart eller ikke. Hvis han ikke takler at sønnen sin barberer barten har han alvorlige problemer.

Herregud, jeg trodde man måtte lære om kulturforskjeller på skolen jeg, men ut i fra din kommentar virker det ikke akkurat sånn.

Det er godt det finnes unge mennesker uten respekt og tanker om reaksjoner! Er vel typisk sånnt som skaper rasisme...

Det er viktig å forstå seg på situasjonen før du dømmer andre i forhold til deg selv, det er ihvertfall klart i slike tilfeller

Lenke til kommentar

Cluet når det gjelder å bryte med familien over slike bagateller er å være sikker på at man klarer å stå på egne bein om familien faktisk vender deg ryggen over en slik liten bagatell. Det kan skje, og man vil helst ikke bli kastet på dør uten å ha noen plan b om det skjer.Har man valget mellom å ta konflikten nå, og å ta konflikten senere, så bør man tenke seg godt om. Konflikter kan fort ha store konsekvenser.

Lenke til kommentar

Han får vel ikke et homostempel, han endrer vel bare personligheten til en annen hetrofikl personlighet.

http://familyguy.watchfullepisodesonline.com/family_guy_season_6_episode_8_mcstroke.html

Ok, kanskje var homogreia bare 10 sekunder av episoden(6min og utover). Men det forandrer ikke det faktum at bart ofte kan relateres til det å kjøre i "feil" fil.

Et bra argument for trådstarter i forhold til å få faren på andre tanker i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...