Magnusha Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hei! Er på utkikk etter et billig og bra hjemmekinoanlegg. Det første jeg lurer på er om jeg bør kjøpe 5.0 eller 5.1 med en gang eller om det holder med 2.0 eller 2.1? Har sett på -Onkyo TX-SR608 -Yamaha NS-555 Prisguide Hva syntes dere? Noe dere ville endret på? Maks sum er nok 8k. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Det er strengt tatt bare du som kan svare på om 2.0 er bra nok. Hva skal det brukes til? 2.0 vil gi deg en rimelig god opplevelse, evt å gå litt over budsjett og skaffe en center samtidig. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Blir å se film, spille musikk(på vors) og spill fra Xbox 360. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Da må du ta en vurdering med deg selv over hvor viktig surround og dypbass er. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Skjønner. Men hvordan er de høyttalerene jeg har tatt med i oppsettet? Vil man få helt grei bass og god lydkvalitet overall? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 De er helt greie allroundere, ikke ekstremt bra på noe, men heller ikke ekstremt dårlig på noe. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Hvordan er denne pakken her? Er jo nedgraderingen av den forsterkeren jeg så på først. Har dette mye å si? Pakke Endret 10. mai 2010 av Magnusha Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 For å si det sånn, det er bedre med et godt stereo anlegg en et dårlig surround anlegg Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 F-6 er rimelig kjedelig hvis du først vurderer ns-555, da er sistnevnte i stereo bedre enn F-6 i surround. Som Mr. A sier, det er bedre med god stereo enn dårlig surround, det er også billigere og lettere å utvide god stereo, enn å oppgradere dårlig surround. Så nettopp Batman Begins her, har surround, men de bakre kanalene er ikke så veldig viktige, et par gode fronter (helst med litt basstrykk) kan fint kompansere for det. Men jeg syns man burde ha en center også, for tale. Selv kjøpte jeg en relativt liten en (2*4", som passet under tven) for 900kr, og den har fungert helt ok, da forsterkeren sender alle lave frekvenser til frontene likevel. (behandler dem som suber i tillegg til fronter) Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hvis man får litt lite trykk så er det jo ganske lett, og i de fleste tilfeller ikke så alt for dyrt å kjøpe en liten aktiv subwoffer å ha bak sofaen eller gjemt en eller anne plass. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Du burde kansje se på hva du ser på og hvilke spill du spiller. Ett musikkanlegg er IKKE ett surroundanlegg. Skal du ha virkelig god lyd må du enten investere en formue eller rett og slett ha to anlegg. Hva er viktigst for deg ? Spill/film eller musikk ? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Og hvorfor kan man ikke ha samme anlegg til film og musikk? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Man kan fint ha samme til film og musikk, man burde bare velge etter hva man gjør mest, det er ikke sån at man ikke kan se fim med de og de høyttalerne og ikke kan høre musikk med de og de. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Og hvorfor kan man ikke ha samme anlegg til film og musikk? Det handler rett og slett om lydbilde. Det å spille stereo på ett anlegg som er sammensatt for å gjengi surround lyd mangler rett og slett deler av lydbildet i sin helhet. Det er en grunn til at det fortsatt selges stereoanlegg og surroundanlegg separat hos både billige og dyre forhandlere. Om du lurer på mere ang dette vil jeg anbefale å ta en prat med en selger. Både elkjøp selgere og Hi-fi klubben selgere skal kunne utdype dette på en litt mere forståelig måte enn det jeg har evne til. Poenget mitt var det at det er litt viktig å være klar over at det er store forskjeller. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Og hvorfor kan man ikke ha samme anlegg til film og musikk? Det handler rett og slett om lydbilde. Det å spille stereo på ett anlegg som er sammensatt for å gjengi surround lyd mangler rett og slett deler av lydbildet i sin helhet. Det er en grunn til at det fortsatt selges stereoanlegg og surroundanlegg separat hos både billige og dyre forhandlere. Om du lurer på mere ang dette vil jeg anbefale å ta en prat med en selger. Både elkjøp selgere og Hi-fi klubben selgere skal kunne utdype dette på en litt mere forståelig måte enn det jeg har evne til. Poenget mitt var det at det er litt viktig å være klar over at det er store forskjeller. Jeg har et anlegg som går godt over hodene til de fleste elkjipselgere, og ser absolutt ingen grunn til at ordentlig anlegg ikke kan brukes til begge deler, jeg gjør det hver dag. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Forkjellen er at et surround anlegg fra feks hifiklubben er ufattelig dyrt i forhold til et stereosystem med en sub og en center høyttaler, du klarer deg mere en nok med sistnevnte hvis du ikke har masse penger å kaste bort eller er en iherdig film entusiatst på høyt pla. Et stereo anlegg klarer fint å gi en god film opplevelse selv om man mangler et par kanaler. Endret 10. mai 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Med et godt par fronter har ikke nødvendigvis en sub så mye å si heller, men da blir det desverre fort dyrere enn planlagt fra trådstarter her. Selv om ns-555 klarer seg ganske langt uten en sub. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hvis du ikke er filmentusiast i noen grad, vil jeg anbefale ett greit stereoanlegg fremfor ett billig surroundanlegg. Rent lydmessig får man litt mere for pengene når man kjøper stereo. Ett 2.1 system vil i de fleste tilfeller gi en dypere bass enn ett vanlig musikkanlegg, men ikke alltid mellomtonene du vil ha. Er ganske sikker på at jeg bare gir deg mere og mere å tenke på, så det enkleste er nok å ta turen til en forhandler der du kan se og høre på litt forskjellig. Kansje han har endel anbefalinger du ønsker å høre ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå