Gå til innhold

Lån uten sikkerhet?

co2

Anbefalte innlegg

Jeg må snart en betale for et kurs jeg tar. Dette er et kurs som gjør at jeg får arbeid i sommer, men regningen må betales før jeg kan jobbe.

Så nå lurer jeg på å ta opp et lån for å betale de 11000 kronene det koster. Et forbrukslån(lån uten sikkerhet) virker til å være det jeg trenger.

Men hva innebærer dette, er det et smart valg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bortsett fra at forbrukslån er dyrt, så vel dette en av de gangene hvor det kan være fornuftig.

Du har ikke penger i dag, men vet at du får penger om kort stund. Da burde det være enkelt å finne ut hvor mye du må betale.

La oss si at du har 25% rente i året og trenger dette "forskuddet" i to måneder:

11.000 * ((0,25/12)*2) = 458 kr.

Dyrt, men sikkert levelig.

Et annet alternativ, som du sikkert har undersøkt men jeg sier det likevel, er å be kursholder om betalingsutsettelse. Forklar det som det: Du er blakk

Lenke til kommentar

Hva med foreldre ? Lån uten sikkerhet er dyrt om tiden trekkes ut. Forferdelig dyrt. Jeg vil absolutt anbefale deg å sette opp en fast betalingsplan om det er ett slikt lån du velger.

Hvis du har foreldre til å stille sikkerhet vil jeg anbefale dette for en rimeligere rente. 229kr er prisen du betaler per mnd for å ha ett lån på kr.11.000,-. Selvfølgelig ikke store beløpet med denne summen lånt. Men jeg anbefaler deg å sette klare linjer for når lånet skal være ferdig betalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...