Gå til innhold

Hva slags wax passer best til håret mitt, og hvodan bruker jeg det best mulig

Anbefalte innlegg

håret mitt :

256b3tk.jpg

Jeg har av disse:

D:FI pliable molding creme (blå)

Fudge hairshaper

Renati rock hard

Renati strong hold glaze

Shockwave ultimate (oransj)

Define men moulding clay (røde)

Hår spray :

Catzy hairspray

Got2be 2 sexy

Hårskum :

Random

Hvordan bør jeg bruke wax , hår spray , mousse for at det skal gi best effekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig er jeg veldig glad i ICE-serien fra Joico hvor jeg har både Spiker, Erratic og Distortion.

De koster rundt 200kr og finnes på hårsalonger.

Angående hvordan du bruker det så er det vel ikke en fasit på det. Men jeg (som er opplært av en håridiot med far som selger disse produktene tongue.gif ) pleier å ta en liten kladd i hånda når håret nesten har tørket og gni det godt ut over hendene til det nesten blir litt varmt. Så begynner jeg bakerst og fordeler det jevnt ut i håret (beveger meg gradvis igjennom). Blir det for sticky bruker jeg bare litt vann. Etter at det er fordelt utover i håret former jeg det bare som jeg vil. Har lært av erfaring at det må litt rå kraft til for å få det helt som man vil, selv om det kan være litt vondt om man har er veldig hårsår. Mener dog ikke at du skal rive ut hårstråene. Men nå skal det sies at jeg har et usedvanlig tykt hår som er et sant helvette å fikse, uansett lengde.

Et siste tips: Spruteflaske. Noe av det viktigste jeg har på badet smile.gif

Edit: Her står det litt om hvordan du skal bruke disse også.

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

tusen takk så mye! men jeg lurer på noe,

i de siste dagene har det skjedd at håret har blitt veldig fucka, vet ikke om det er pga jeg tar i for mye, eller for lite!

Slikt gjør jeg det:

Vasker håret shampo.

Føner det / lar det tørkne av seg selv, noen ganger pleier jeg å ta i mousse også føne det.

Retter overalt, men ser ikke ut som at det vill stå, så retter bare luggen.

Tar en finger med define men moulding clay og smører ut over hånda.

og tar det i håret, men noen ganger så ser det ikke ut som det hånder, så jeg tar 1 finger til.

Så sprayer jeg en del med got2be 2 sexy hårspray

noen som vet hva prob kan være?

Hva gjør den got2be 2 sexy hår sprat?

Hvordan måte er det bestå bruke voksen på?

hvordan bør jeg bruke rette tang og hår spray?

hvordan styler jeg håret uten at alle hår strå sitter fast i et?

Lenke til kommentar

Bruk balsam og sørg for at håret er nesten tørkt.

Angående hvorfor det ikke fungerer tilfredsstillende vil jeg tro det kanskje har noe med produktene du bruker. Uansett er hår individuelt, så du må nok eksperimentere litt for å finne din egen oppskrift.

Men bare sørg for å ikke ta for mye i, for om det ikke fungerer så bruker du nok bare feil produkt. Men har du spurt frisøren din?

Føner du det? Tror det kan hjelpe å kombinere produkter med føning. Hører det hjelper en del som har den type sveis du har.

Et annet tips: Pass på og ikke få hårvoks helt nede i hodebunnen. Det irriterer hodebunnen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hvordan bruker jeg waxen påmest mulig måte? når jeg tar i hårspray til sliutt går alt håret ned :S

Da vil jeg tippe at du bruker feil produkter, for jeg kan ikke finne en annen logisk grunn til at det skulle skje. For med riktig voks og spray skal det jo stå ganske så rett opp.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...