Homli Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hei! Jeg er ei jente på 20 år som skal til Australia for å studere høsten 2011. Skal studere ved university of the sunshine coast i Queensland. Noen som har erfaring fra studier ved USC eller i Queensland? Noen andre som skal ned? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. mai 2010 Del Skrevet 24. mai 2010 Jeg har ikke studert ved USC (eller andre studiesteder i Australia. Men jeg har tilbakt mange måneder der på mange turer. - Jeg kan berolige deg. Det er bra klima rundt Brisbane, svært bra. Dette medfører at stedet er populært for "studenter" på jakt erre sol og surfing og ikke studerer. Mange fristelser - men sørg for å studere og at bad/sandstrender som en bonus når du er i rute med studiene. - Queensland er stort. Sunshine Coast er i syd nær grensen mot New South Wales. Vanlige problemer med gifitige slanger og hvithai. Du må lengre nord for også å få problemer med Marine stingers og Crocs. - Australia generelt. Du kommer lett i kontakt med mennesker. De er åpne (hvis du er det). Særlig hvis du også setter deg inn i Australsk historie og kultur. Lei en bil og reis rundt (eller bedre. Kjøp en billig bil og reis rundt). Det er mye å se , og mange naturskjønne steder (de fleste) krever bil. - Mat er billig. Mye er billig etter norske normer. - Besøk naturresevat. Gå turer i naturen. Ta bilder. Se Australian Zoo (Steve Irwing) og Lone Pine (begge rundt Brisbane). Se Glass House Montains. Besøk Woodford under folkesangfestivalen (verden største utendørskonstert). Alt dette i ditt område. - Besøk Eidsvold (Qld). Besøk andre byer hvor nordmenn startet det hele. - Les turistbrosjyrer (de forteller mye om områdene du er i). Lonly Planet bøkene er gode. Les også Bil Brysons bok om Australia (før du reiser ned). - Husk at Henry Lawson (forfatter) er av norsk avstamming. - Husk at Lumholtz er norsk har har en trekenguru kalt opp etter seg (+ en nasjonalpark). - Nordmenn var blandt utforskerne av Qld. Se i Woodford og Tolderodden National Park ved Eidsvold + statuer i Rockhampton. -Husk BYO = Bring Your Own (drikke = vin/øl) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå