Phyltre Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Har som emne tittelen sier ett lite problem med mitt Asus Rampage II Extreme hovedkort. Problemet er som følger: Har hatt 5 disker jeg har kjørt på ett Rocket raid 2320 kort som JBOD disker. Siden jeg har opplevd en masse krøll med dette raid kortet på hovedkortet hadde jeg tenkt og fjerne det og koble diskene til kontaktene på hoved kort. I tillegg kommer 1 system disk og en dvdbrenner som utgjør totalt 7 enheter. Saken er den at jeg har nå fyllt opp alle kontaktene på hoved kortet, dvs alle 6 kontakter til Intel ICH10R kontrolleren. Vil da gjerne ta i bruk den sjuende sata kontakten som er styrt av Jmicron kontrolleren. og her ligger problemet. Uansett hva jeg gjør finner ikke kontrolleren noe som helst. Har selvfølgelig installert drivere, prøvd forskjellige settings i BIOS og har prøvd å koble til de fleste enhetene jeg har unntatt system disk. Noen som har noen tips ? Endret 13. mai 2010 av Phyltre Lenke til kommentar
Donald Duck Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hei! Har du vært inne på Advanced menyen under bios og satt J-Micron controlleren til enabled? Kan det være at disken ikke er formatert? At det er derfor den ikke dukker opp i windows. Hvilken windows bruker du? Det mest kompatible blir vel å sette J-Micron controlleren til å bruke IDE-Mode. Det skal også sies at etter bios versjon 0805 ellerno, så skal det visst være fikset noen kompatibilitetsproblemer med diverse Sata controller kort. Så det kan jo være lurt å oppdatere bios. Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2010 Vel det virker nå,i allefall i Windows. Problemet var driveren. Måtte inn på Jmicron.com og laste ned siste driveren for Windows 7 Så jeg antar problemet er løst. Selv om det tar evigheter for kontrolleren å leite etter HDen ved bootup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå