Gå til innhold

Wimp eller Spotify?

newman221

Anbefalte innlegg

litt usikker på om dette er riktig plassering, men prøver meg...

Ja, som overskriften sier, hva anbefaler man? Har lenge abonnert på Spotify, lydkvaliteten var ok, og utvalget var bra nok. Etter en liten teknisk feil med banken ble abn stoppet, og plutselig satt jeg med reklameversjonen. Da var veien kort til Wimp. Og ble rimelig imponert over opplegget dems, med anbefalinger, spillelister, omtaler, "reklame" osv. Mye lettere å orientere seg i musikkjungelen syns jeg.

Sååå, hva anbefaler folk? Plusser og minuser, positive og negative tanker, la dem renne!

fortsette med Wimp, eller gå tilbake til Spotify? Har forresten en android-telefon, som meget sjelden brukes til musikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spotify begynner å intensivere sykt med reklame på gratis delen nå noe som selvfølgelig er irriterende men må gjøres om de vil tjene penger.

Gimp derimot så må du betale uansett det gadd jeg ikke så derfor kan jeg ikke uttale meg noe mer enn at det er den eneste muligheten du har der.

Lenke til kommentar

Betaling er ikke et vektlagt tema, da jeg synes det er en finfin løsning og ønsker bransjen lykke til med denne satsingen, og håper film/tv-seriebransjen også kommer på banen med tilsvarende løsning (i Norge!)

Så å betale 99kr pr mnd gjør jeg med glede, da det er relativt lite penger å snakke om, samt at jeg mest sannsynling har snyltet så mye på musikkbransjen siden Napster oppsto at de fortjener det nok.

Så tydeligvis ikke så mange som har prøvd Platekompaniets Wimp. Burde faktisk prøves, man får 30 dager gratis prøveperiode. Men altså ingen tips/synspunkter her i forumet

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker helt klart Wimp over Spotify.

Det ser bedre ut og har flere artister, som jeg hoerer paa hvertfall.

Wimp har ogsaa et enklere grensesnitt enn Spotify og spillekoen har bedre funksjonalitet enn paa Spotify.

Det er genrelt enkle smaating jeg naa tar for gitt som er bedre gjennomfoert paa Wimp, saa det er litt vanskelig aa sette fingeren paa det som er bedre.

Et pluss i boka er det at man enkelt kan kontakte Wimp, f.eks. gjennom Twitter, og faa svar paa det man lurer paa i loepet av dagen.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker spotify men det er du som må bestemme selv for hva du foretrekker. Du har tydeligvis prøvd ut begge, og da blir det opptil deg hva du liker best. Jeg syns begge er gode tjenester men spotify scorer best på raskere program, samt at spolingen er bedre der. Wimp har ihvertfall mye musikk å tilby som ikke finnes på spotify.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om man setter opp lydkvaliteten på WIMP, er merkbart bedre i Spotify. Spotify er best!

Wimp - 64 kbps

Spotify free - 160 kbps

Wimp (høy kvalitet) - 256 kbps

Spotify Premium 320 kbps

Normale folk kommer nok ikke til å merke forskjell...

Lenke til kommentar

Hmmmm, det var ikke mange overbevisende meninger og preferanser der ute...

Da blir jeg værende Wimp-kunde en stund til.

Det jeg liker best med Wimp er artistbeskrivelser, anbefalinger og hjelp. Musikkjungelen er rimelig stor, og med X millioner sanger tilgjengelig, trenger man litt hjelp til å finne noe nytt og spennende. Der treffer Wimp rimelig godt syns jeg.

Lenke til kommentar

SPOTIFY! vet ikke hva wimp er ..

Hvorfor svare når du ikke vet hva Wimp er?

Jeg har hatt Wimp i snart et år, og foretrekker det :) Det beste er vel å velge det programmet du liker best, siden du har prøvd begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...