dsbilling Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hei! Må man ha et HK som det står SLI&CrossFireX for at du kan ha 2 skjermkort? Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Du må ihvertfall ha plass til de to skjermkorta på hovedkortet ditt. Har du to PCI-E kort så må du ha to PCI-E 2.0 slots for å kjøre crossfire eller SLI. De fleste hovedkort som støtter CF/SLI har som regel en av de merkene og dertil to PCI-E x16 slots(eller et x 16 og et x 8). Jeg sier x 16 fordi det er stort sett det som gjelder idag men du har også hovedkort som kjører ett kort i x 16 som da blir 2 ganger x 8 hvis du setter inn et kort til. Andre brikkesett kan kjøre full CF/SLI i 2 ganger X 16, som feks. X48, X58 eller de nye MSI hovedkortene med Hydra chip. Finnes sikkert hovedkort som har to PCI-E 2.0 slots som det IKKE står CF eller SLI på også men de hører til unntakene. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Hensikten med CF/SLI er å koble sammen to skjermkort slik at de fungerer som ett (utgang til en skjerm). Men du kan jo putte inn så mange skjermkort du får plass til i ennhver PC, og koble en skjerm til hver utgang. Det er altså to helt forskjellige funksjoner. Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 Jeg skal ha 3x3 eller 4x4 satt opp. Så da trenger jeg to skjermkort med 2xDVI porter som da går over i en Matrox TripleHead2Go som da går over til skjermene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå