muchalucha27 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Hei, Jeg har en selvkomponert pc, som har funket greit til de fleste spill og oppgaver til ca slutten av 2009, men føler jeg at den er for treig, og for dårlig perfomance i spill som GTA IV, APB, BC2 osv. Jeg har stresstestet pcen, og har funnet ut at det er hovedkortet, cpuen og RAM som er for dårlige. Og som de fleste er klar over er ikke gamere de rikeste i samfunnet, så jeg håper at dere kan hjelpe meg å velge et bra hovedkort og cpu til under 2000. Jeg har ikke store overklokkingsambisjoner, bare et par hundre mhz, og jeg er heller ikke sikker på om jeg skal ha amd eller intel, men jeg har blitt veldig kåt på phenom x6: https://prisguiden.no/produkt/124749 . I tillegg må hovedkortet støtte sli/crossfire. Endret 10. mai 2010 av muchalucha27 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Du kan nok få det til under 2000, men da må du nesten velge en billigere prosessor Hk som støtter Phenom x6 og sli / crossfire koster rundt 1000 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 100% sikker på at det ikke er skjermkortet ditt som er for dårlig? Skjermkortet har veldig mye og si i en gaming pc idag, og det skal mye til før CPU blir flaskehals over skjermkort pr. dags dato. (5870 med en Athlon 2 550 er såvidt en flaskehals) Lenke til kommentar
muchalucha27 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Du kan nok få det til under 2000, men da må du nesten velge en billigere prosessor Hk som støtter Phenom x6 og sli / crossfire koster rundt 1000 Som sakt, jeg har bare lyst på phenom x6, hvis du har gode/bedre forslag, så bare kom med dem, jeg er nemlig ikke så dreven i dette 100% sikker på at det ikke er skjermkortet ditt som er for dårlig? Skjermkortet har veldig mye og si i en gaming pc idag, og det skal mye til før CPU blir flaskehals over skjermkort pr. dags dato. (5870 med en Athlon 2 550 er såvidt en flaskehals) Jeg har gtx260, men jeg tror at det ikke er flaskehalsen når jeg har pentium dual core 5200 Hvis dere vet om noe, link det, for jeg trenger hjelp sårt Lenke til kommentar
muchalucha27 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Ingen forslag? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 Du får ikke Phenom x6 og hovedkort til under 2000. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
muchalucha27 Skrevet 10. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2010 Jamen ikke Phenom x6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Du sa du bare ville ha phenom x6 ? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Du kan nok få det til under 2000, men da må du nesten velge en billigere prosessor Hk som støtter Phenom x6 og sli / crossfire koster rundt 1000 Som sakt, jeg har bare lyst på phenom x6, hvis du har gode/bedre forslag, så bare kom med dem, jeg er nemlig ikke så dreven i dette (5870 med en Athlon 2 550 er såvidt en flaskehals) Så hva er det du vil ha da? Endret 11. mai 2010 av trxo Lenke til kommentar
mungo Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Hvor mye minne har du i dag? 6-kjerne-CPU er det ikke noen spill som klarer å utnytte. Gå heller for en høyt klokket dual eller i nødsfall quad core. AMD gir mer ytelse per krone og har billigere hovedkort så hvis jeg var deg ville jeg gått for AMD for å få det under 2000kr. AM3 Hovedkort: https://prisguiden.no/sok?pg-q=qyikc5d1s5s3 AM3 Professor: https://prisguiden.no/sok?pg-q=s4i9rjq1hr1i Lykke til Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Athlon er helt greit, men er usikker på hvordan de er til spill, i5 er helt klart bedre, men hvis du velger en prosessor med AM3 socket så har du helt klart mange flere opppgraderingsmuligheter i framtiden. Og med ditt budsjett, er nok AMD eneste vei ja Ikke ta det tungt å måtte kjøpe litt billig, du kan fyre opp med en kraftigere prosessor når som helst Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (5870 med en Athlon 2 550 er såvidt en flaskehals) Så hva er det du vil ha da? Hæh? Tror du har tatt det helt ut av kontekst. Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) (5870 med en Athlon 2 550 er såvidt en flaskehals) Så hva er det du vil ha da? Hæh? Tror du har tatt det helt ut av kontekst. Nei, han sa "som sagt, jeg har bare lyst på Phenom x6." Også senere sier han at han ikke vil ha Phenom. Ble litt quote fail ser jeg Endret 11. mai 2010 av Víllów Lenke til kommentar
muchalucha27 Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 (endret) Sorry, misforståelse, bare lyst på phenom, det betyr at jeg syns at den er bra, men ikke trenger å ha den, jeg vil at dere skal komme med forslag, og forslaget til Mungo er bra (dvs han får meg inn på rett spor) Jeg har bare 2gb ram, men det er pga hovedkortet mitt som ikke støtter mer enn 2 (RAM har jeg uansett, så det trenger jeg ikke hjelp med) Endret 11. mai 2010 av muchalucha27 Lenke til kommentar
muchalucha27 Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Hva syns dere om dette Hovedkortet og denne Cpuen ? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Funker det Hvis du er villig kunne du jo også investere i et litt bedre hovedkort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. mai 2010 Del Skrevet 11. mai 2010 Sorry, misforståelse, bare lyst på phenom, det betyr at jeg syns at den er bra, men ikke trenger å ha den, jeg vil at dere skal komme med forslag, og forslaget til Mungo er bra (dvs han får meg inn på rett spor) Jeg har bare 2gb ram, men det er pga hovedkortet mitt som ikke støtter mer enn 2 (RAM har jeg uansett, så det trenger jeg ikke hjelp med) Ettersom du har e5200 har du neppe rett type minne. Så sant du ikke kjører et x48-chipset hovedkort, men det tviler jeg veldig på ettersom du kun har støtte for 2 gb minne. Lenke til kommentar
muchalucha27 Skrevet 11. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2010 Funker det Hvis du er villig kunne du jo også investere i et litt bedre hovedkort. Takk for støtten Hva vil du anbefale av hovedkort da? Sorry, misforståelse, bare lyst på phenom, det betyr at jeg syns at den er bra, men ikke trenger å ha den, jeg vil at dere skal komme med forslag, og forslaget til Mungo er bra (dvs han får meg inn på rett spor) Jeg har bare 2gb ram, men det er pga hovedkortet mitt som ikke støtter mer enn 2 (RAM har jeg uansett, så det trenger jeg ikke hjelp med) Ettersom du har e5200 har du neppe rett type minne. Så sant du ikke kjører et x48-chipset hovedkort, men det tviler jeg veldig på ettersom du kun har støtte for 2 gb minne. Jeg har en kompis som har alt av minne og slikt, får gratis av ham, så jeg trenger ikke bekymre meg:P (ddr3 også) Lenke til kommentar
muchalucha27 Skrevet 12. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2010 He-he, nå ser jeg at det er pixmania som selger, ojoj, bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå