Gå til innhold

Tur med Transsibirske

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å reise med den Transsibirske Jernbanen fra Moskva til Vladivostok i sommer. Jeg tenker å fly til Moskva, være i Moskva et par netter før jeg begynner reisen. Jeg tenker å stoppe i Irkutsk og i Khabarovsk, før jeg ender i Vladivostok. Der tar jeg fly til St. Petersburg, er der i et par netter før jeg tar flyet hjem.

Noen som har noen erfaringer å komme med? Hvor og hvordan bør jeg bestille reisen?

Jeg skal til St. Petersburg om et par uker, og da lurer jeg på om det er mulig å bestille togreisen fra togstasjonen der?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal kunne få kjøpt billetten i St. Petersburg, ja. Husk at billetter blir lagt ut for salg 45 dager før avreise. Finn frem til «Service Station» på togstasjonen, der har de forhåpentligvis en som kan noen gloser engelsk.

Jeg reiser med Trans-Mongolske i sommer, har kjøpt billetter fra Real Russia -- skulle mene de er til å stole på, men billettene er i postgangen i øyeblikket, så kan knapt garantere noe foreløbig. De virker ikke veldig mye dyrere enn å kjøpe billettene direkte i Russland, og har vært effektive og hyggelige.

Noen planer om hva du skal i Irkutsk, forresten? Har et stopp der også (ikke mer enn 2 netter), lurer på å komme oss opp til Baikal-innsjøen på et vis.

Lenke til kommentar

Så jeg kan ikke gå på togstasjonen i St. Petersburg i slutten av mai og bestille tur med transsibirske som starter i slutten av juli? Det er nedtur... Men en annen side så haster det ikke med å kjøpe billett.

Har hatt kontakt med Privjet, et norsk visum og russlandturorganisajongreie. Har bestilt visum der et par ganger nå, og det er de veldig snille med. Så jeg sendte en mail om de kunne ordne billetter med den transsibirske i sommer, de svarte veldig hyggelig at de bare trengte litt mer info om reisen. Etter det(10. april) har jeg ikke hørt noe. Sendte mail og spurte om hva som skjedde, har ikke svart. Så har på en måte gitt opp de.

Du kan kanskje si ifra om du får det du skal av de RealRussia?

Tenkte meg også til Baikalsjøen, hvis det er mulig. Ellers vet jeg ikke riktig, men av det jeg har lest er det en av de viktigste byene på veien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Skummelt det der , husk hva som skjedde paa Horror Express.....hvis du ser en sataniskmessende munk ta beina fatt lol

Lenke til kommentar

Skal ikke være bombesikker hva 45 dager angår, men forstod det i alle fall slik på Real Russia. Å sikre kupé på 1. klasse kan ofte ikke gjøres før enda nærmere avreise, om det skulle være aktuelt.

Slenger inn et innlegg i tråden når jeg har fått billettene.

Lenke til kommentar

Deler ditt syn, Samuro; nevnte 1. klasse-begrensningen ved bestilling mer som en kuriositet enn noe annet. Vi (2 stk) kommer til å reise 2. klasse (dvs. kupé med 4 plasser) hele veien i sommer, skulle gjerne prøvd 3. klasse («sovelandskap») på en av strekningene for opplevelsens skyld, men togene vi tar er ikke oppsatt med slikt.

Lenke til kommentar

Euklid: Hehe, flotte greier :) Hvor mye kostet billettene dere, og kjøpte dere én billett så dere må sitte hele strekningen i ett, eller skal dere stoppe underveis?

Er i ferd med å bestille Visum til Russland, og da må alt være så uhorvelig nøye.. Hvor fant dere rutetider og slikt?

Lenke til kommentar

Tror vi endte på ca. 4500, da med stopp i Irkutsk og Mongolia, stort sett blant de bedre togene. Mulig vi burde lagt opp et stopp til mellom Moskva og Irkutsk, men det er kanskje ikke de mest spennende stedene -- og ville tatt tid fra Mongolia eller Kina.

Seat 61 har en del nyttig info + noen rutetabeller, jeg synes Real Russia hadde det beste oppsettet, her er det enkelt å planlegge + kjøpe billetter, også med stopp underveis.

Lenke til kommentar

Bare visumkostnadene er ikke så galt -– 350 til Russland, 500 til de andre om jeg husker rett –- men det påløper jo gjerne litt andre kostnader til postgang, invitasjon (Russland), reise til ambassaden (i Kinas tilfelle) etc. Det blir uansett en vesentlig kostnad, men tror ikke turen som helhet trenger å bli enormt dyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...