Superfisk1 Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Hei alle mennesker der ute Jeg trenger litt hjelp, jeg lurte på at jeg trenger hjelp til å lage en oppgave! Jeg tenkte at jeg skal ha et badebasseng og jeg skal også skrive svar på oppgaven. Jeg vil ha en oppgave der man skal finne ut volum og areal. Så trenger jeg bare vite hvor stor dere mener badebassenget burde være for å være realistisk størrelse og hva som er formelen for areal og volum av badebasseng. Hvis dere ikke vet volum, men vet areal eller omvendt bare si det du kan. Ville satt veldig pris på det, for tror denne oppgaven kan gjøre en liten forskjell. :-) jeg er ikke så flink med tall og sånt. Endret 10. mai 2010 av superfisk1 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 10. mai 2010 Del Skrevet 10. mai 2010 (endret) Det er no slik du burde gjøre sjølv. Først kan du tenke over kva form skal badebassenget ditt vere? Rektangulært? Eller vill du ha det i Oval form eller kanskje ein Sirkel? Vist du ikkje er så flink i matte er rektangulært den enkleste. Der du rekne ut Arealet med: lengden x bredden. Skal du ha volumet må du rekne Volum = Grunnflate * Høyde. Med andre ord lengde x bredden x høgden Kan tenke meg eit heilt normalt bassenget har ein høgde på 2m, der du har 4m bredde og 8m lengde (eller 10) Så er det og rekne! Lykke til! PS: SI-enheten for volum er m^3 og SI-enheten for areal er m^2. Endret 10. mai 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå